NĚMEC, Jiří. Edukace romských žáků. Změnit přístup v edukaci nebo změnit Romy? (Education of Romany pupils. To change the education or to change the Romany?). In Gulová, L. et al. Sociální pedagogika a multikuturní výchova v otázkách. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008, p. 83-92. Katedra sociální pedagogiky. ISBN 978-80-210-4724-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Edukace romských žáků. Změnit přístup v edukaci nebo změnit Romy?
Name in Czech Edukace romských žáků. Změnit přístup v edukaci nebo změnit Romy?
Name (in English) Education of Romany pupils. To change the education or to change the Romany?
Authors NĚMEC, Jiří (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Gulová, L. et al. Sociální pedagogika a multikuturní výchova v otázkách, p. 83-92, 10 pp. Katedra sociální pedagogiky, 2008.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00027065
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4724-2
Keywords in English Romany pupils; quantity research; preparation lasses; education strategies; game.
Tags education strategies, game., preparation lasses, quantity research, Romany Pupils
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D., učo 35929. Changed: 24/6/2009 16:25.
Abstract
Kapitola definuje základní pojmy a na základě předchozích výzkumů vymezuje bariéry, které neumožňují romských žákům plně se integrovat do procesu vzdělávání. Ve druhé části se zaměřujeme na popis možných edukativních strategií (přípravné třídy, hra, společenství apod.), které naznačují jednu z cest jak úspěšně pracovat s romskými žáky.
Abstract (in English)
The chapter defines the basic terms and - based on the preceding studies - it defines the limits that block the Romany pupils to be fully integrated into the educational processes. The second part focuses on the description of possible educational strategies (preparation classes, game, community, et.) that might outline one of the ways how to successfully work with Romany pupils.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 24/5/2024 13:52