C 2008

Jaké postoje zaujmout a jaké předsudky odstranit, aby naše společnost mohla být nahlížena jako multikulturní?

NĚMEC, Jiří

Basic information

Original name

Jaké postoje zaujmout a jaké předsudky odstranit, aby naše společnost mohla být nahlížena jako multikulturní?

Name in Czech

Jaké postoje zaujmout a jaké předsudky odstranit, aby naše společnost mohla být nahlížena jako multikulturní?

Name (in English)

What are the stands one should take and what are the prejudices to overcome so that our society could be called multicultural?

Authors

NĚMEC, Jiří (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1.vyd. Brno, Gulová, L. et al. Sociální pedagogika a multikulturní výchova v otázkách, p. 63-68, 6 pp. Katedra sociální pedagogiky, 2008

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00027067

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-4724-2

Keywords in English

Taking a stand; prejudice; theory of prejudice formation.

Tags

Reviewed
Změněno: 24/6/2009 16:25, doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.

Abstract

V originále

Kapitola tvoří úvodní stručnou přehledovou studii, ve které jsou definovány základní pojmy (postoj a předsudek) a dále zmíněny některé teorie utváření předsudků. V závěru jsou naznačeny některé přístupy, prostřednictvím kterých můžeme v rámci edukativní práce s dětmi pracovat tak, abychom snížili riziko utváření negativních postojů a předsudků.

In English

The chapter defines the basic terms and - based on the preceding studies - it defines the limits that block the Romany pupils to be fully integrated into the educational processes. The second part focuses on the description of possible educational strategies (preparation classes, game, community, et.) that might outline one of the ways how to successfully work with Romany pupils.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education