Detailed Information on Publication Record
2008
Jaké postoje zaujmout a jaké předsudky odstranit, aby naše společnost mohla být nahlížena jako multikulturní?
NĚMEC, JiříBasic information
Original name
Jaké postoje zaujmout a jaké předsudky odstranit, aby naše společnost mohla být nahlížena jako multikulturní?
Name in Czech
Jaké postoje zaujmout a jaké předsudky odstranit, aby naše společnost mohla být nahlížena jako multikulturní?
Name (in English)
What are the stands one should take and what are the prejudices to overcome so that our society could be called multicultural?
Authors
NĚMEC, Jiří (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1.vyd. Brno, Gulová, L. et al. Sociální pedagogika a multikulturní výchova v otázkách, p. 63-68, 6 pp. Katedra sociální pedagogiky, 2008
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00027067
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-4724-2
Keywords in English
Taking a stand; prejudice; theory of prejudice formation.
Tags
Reviewed
Změněno: 24/6/2009 16:25, doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
V originále
Kapitola tvoří úvodní stručnou přehledovou studii, ve které jsou definovány základní pojmy (postoj a předsudek) a dále zmíněny některé teorie utváření předsudků. V závěru jsou naznačeny některé přístupy, prostřednictvím kterých můžeme v rámci edukativní práce s dětmi pracovat tak, abychom snížili riziko utváření negativních postojů a předsudků.
In English
The chapter defines the basic terms and - based on the preceding studies - it defines the limits that block the Romany pupils to be fully integrated into the educational processes. The second part focuses on the description of possible educational strategies (preparation classes, game, community, et.) that might outline one of the ways how to successfully work with Romany pupils.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|