NĚMEC, Jiří. Jaké postoje zaujmout a jaké předsudky odstranit, aby naše společnost mohla být nahlížena jako multikulturní? (What are the stands one should take and what are the prejudices to overcome so that our society could be called multicultural?). In Gulová, L. et al. Sociální pedagogika a multikulturní výchova v otázkách. 1.vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008, p. 63-68. Katedra sociální pedagogiky. ISBN 978-80-210-4724-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Jaké postoje zaujmout a jaké předsudky odstranit, aby naše společnost mohla být nahlížena jako multikulturní?
Name in Czech Jaké postoje zaujmout a jaké předsudky odstranit, aby naše společnost mohla být nahlížena jako multikulturní?
Name (in English) What are the stands one should take and what are the prejudices to overcome so that our society could be called multicultural?
Authors NĚMEC, Jiří (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1.vyd. Brno, Gulová, L. et al. Sociální pedagogika a multikulturní výchova v otázkách, p. 63-68, 6 pp. Katedra sociální pedagogiky, 2008.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00027067
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4724-2
Keywords in English Taking a stand; prejudice; theory of prejudice formation.
Tags prejudice, Taking a stand, theory of prejudice formation.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D., učo 35929. Changed: 24/6/2009 16:25.
Abstract
Kapitola tvoří úvodní stručnou přehledovou studii, ve které jsou definovány základní pojmy (postoj a předsudek) a dále zmíněny některé teorie utváření předsudků. V závěru jsou naznačeny některé přístupy, prostřednictvím kterých můžeme v rámci edukativní práce s dětmi pracovat tak, abychom snížili riziko utváření negativních postojů a předsudků.
Abstract (in English)
The chapter defines the basic terms and - based on the preceding studies - it defines the limits that block the Romany pupils to be fully integrated into the educational processes. The second part focuses on the description of possible educational strategies (preparation classes, game, community, et.) that might outline one of the ways how to successfully work with Romany pupils.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 12/6/2024 10:09