C
2007
Sluchově postižené dítě ve slyšícím světě
PITNEROVÁ, Pavla
Základní údaje
Originální název
Sluchově postižené dítě ve slyšícím světě
Název česky
Sluchově postižené dítě ve slyšícím světě
Název anglicky
Hearing-Impaired Child in a Hearing Environment
Vydání
1. vyd. Brno, Dilemata speciální pedagogiky, od s. 171-181, 11 s. 2007
Další údaje
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/07:00051080
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
sluchové postižení; komunikace; řeč; formy komunikace; rodinná péče
Klíčová slova anglicky
hearing-impairment; communication; speech; communication techniques; family care; personality;
V originále
Komunikace působí na celkový vývoj osobnosti, na chování, na mezilidské vztahy, na začlenění jedince do společnosti. Výchova a vzdělání dětí s vadou sluchu závisí na volbě správné formy komunikace mezi nimi a jejich rodiči. Za výběr nejvhodnější techniky má zodpovědnost nejčastěji matka. Ale má při tomto rozhodování dostatek informací? Výsledky výzkumu o tom, jak se rodiče dívají na možnost použití znakového jazyka u dětí nedoslýchavých.
Anglicky
Education of children with a hearing impairment depends on a right choice of communication means between the child and its parents. The mother is usually responsible for this choice. Does she have enough information for choosing? The results have been obtained during a research, how do parents see the option to use the sign-language with hard of hearing children.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr | Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání | Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
|
Zobrazeno: 1. 11. 2024 06:59