C 2007

Sluchově postižené dítě ve slyšícím světě

PITNEROVÁ, Pavla

Basic information

Original name

Sluchově postižené dítě ve slyšícím světě

Name in Czech

Sluchově postižené dítě ve slyšícím světě

Name (in English)

Hearing-Impaired Child in a Hearing Environment

Authors

PITNEROVÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Dilemata speciální pedagogiky, p. 171-181, 11 pp. 2007

Publisher

MSD

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00051080

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7392-012-8

Keywords (in Czech)

sluchové postižení; komunikace; řeč; formy komunikace; rodinná péče

Keywords in English

hearing-impairment; communication; speech; communication techniques; family care; personality;

Tags

Reviewed
Změněno: 27/3/2012 10:03, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.

Abstract

V originále

Komunikace působí na celkový vývoj osobnosti, na chování, na mezilidské vztahy, na začlenění jedince do společnosti. Výchova a vzdělání dětí s vadou sluchu závisí na volbě správné formy komunikace mezi nimi a jejich rodiči. Za výběr nejvhodnější techniky má zodpovědnost nejčastěji matka. Ale má při tomto rozhodování dostatek informací? Výsledky výzkumu o tom, jak se rodiče dívají na možnost použití znakového jazyka u dětí nedoslýchavých.

In English

Education of children with a hearing impairment depends on a right choice of communication means between the child and its parents. The mother is usually responsible for this choice. Does she have enough information for choosing? The results have been obtained during a research, how do parents see the option to use the sign-language with hard of hearing children.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education