C
2007
Sluchově postižené dítě ve slyšícím světě
PITNEROVÁ, Pavla
Basic information
Original name
Sluchově postižené dítě ve slyšícím světě
Name in Czech
Sluchově postižené dítě ve slyšícím světě
Name (in English)
Hearing-Impaired Child in a Hearing Environment
Edition
1. vyd. Brno, Dilemata speciální pedagogiky, p. 171-181, 11 pp. 2007
Other information
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/07:00051080
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
sluchové postižení; komunikace; řeč; formy komunikace; rodinná péče
Keywords in English
hearing-impairment; communication; speech; communication techniques; family care; personality;
V originále
Komunikace působí na celkový vývoj osobnosti, na chování, na mezilidské vztahy, na začlenění jedince do společnosti. Výchova a vzdělání dětí s vadou sluchu závisí na volbě správné formy komunikace mezi nimi a jejich rodiči. Za výběr nejvhodnější techniky má zodpovědnost nejčastěji matka. Ale má při tomto rozhodování dostatek informací? Výsledky výzkumu o tom, jak se rodiče dívají na možnost použití znakového jazyka u dětí nedoslýchavých.
In English
Education of children with a hearing impairment depends on a right choice of communication means between the child and its parents. The mother is usually responsible for this choice. Does she have enough information for choosing? The results have been obtained during a research, how do parents see the option to use the sign-language with hard of hearing children.
Links
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání | Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |
|
Displayed: 11/11/2024 08:14