PITNEROVÁ, Pavla. Sluchově postižené dítě ve slyšícím světě. In MÜHLPACHR, Pavel. Dilemata speciální pedagogiky. 1. vyd. Brno: MSD, 2007, s. 171-181. ISBN 978-80-7392-012-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Sluchově postižené dítě ve slyšícím světě
Název česky Sluchově postižené dítě ve slyšícím světě
Název anglicky Hearing-Impaired Child in a Hearing Environment
Autoři PITNEROVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Dilemata speciální pedagogiky, od s. 171-181, 11 s. 2007.
Nakladatel MSD
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/07:00051080
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7392-012-8
Klíčová slova česky sluchové postižení; komunikace; řeč; formy komunikace; rodinná péče
Klíčová slova anglicky hearing-impairment; communication; speech; communication techniques; family care; personality;
Štítky communication, communication techniques, family care, hearing-impairment, personality, Speech
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Změněno: 27. 3. 2012 10:03.
Anotace
Komunikace působí na celkový vývoj osobnosti, na chování, na mezilidské vztahy, na začlenění jedince do společnosti. Výchova a vzdělání dětí s vadou sluchu závisí na volbě správné formy komunikace mezi nimi a jejich rodiči. Za výběr nejvhodnější techniky má zodpovědnost nejčastěji matka. Ale má při tomto rozhodování dostatek informací? Výsledky výzkumu o tom, jak se rodiče dívají na možnost použití znakového jazyka u dětí nedoslýchavých.
Anotace anglicky
Education of children with a hearing impairment depends on a right choice of communication means between the child and its parents. The mother is usually responsible for this choice. Does she have enough information for choosing? The results have been obtained during a research, how do parents see the option to use the sign-language with hard of hearing children.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 18:24