PITNEROVÁ, Pavla. Některá úskalí komunikace s integrovaným sluchově postiženým dítětem. In KLENKOVÁ, Jiřina a Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd. Brno: Paido, 2008, s. 76-76, 14 s. ISBN 978-80-7315-167-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Některá úskalí komunikace s integrovaným sluchově postiženým dítětem
Název česky Některá úskalí komunikace s integrovaným sluchově postiženým dítětem
Název anglicky Selected Issues in Communication with Hearing-Impaired Children
Autoři PITNEROVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, od s. 76-76, 14 s. 2008.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00027133
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-167-6
Klíčová slova anglicky communication; integration; hearing impairment; personality of a hearing-impaired child; communication rules; recommendations for teachers
Štítky communication, communication rules, hearing impairment, integration, recommendations for teachers
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Změněno: 1. 1. 2009 19:19.
Anotace
Integrace sluchově postiženého žáka má svá specifika, která si slyšící učitel nemusí uvědomovat. Cílem příspěvku je seznámit tyto učitele s vlivem komunikace na mezilidské vztahy a na vývoj osobnosti, s problematikou sluchového postižení a přístupem ke komunikaci s nedoslýchavými žáky. Autorka vychází při výzkumu z vlastní zkušenosti učitelky i matky.
Anotace anglicky
Integration of a hearing-impaired pupil has certain specialties that might not be recognized by a hearing teacher. The goal of this paper is to make the teachers familiar with the influence of communication to interpersonal relations and to personal development, as well as with issues related to hearing impairment and with a proper approach to communication with hearing-impaired pupils. The work is based on personal experience of the author as teacher and parent. The results have been obtained during a research.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 19:22