D 2008

Některá úskalí komunikace s integrovaným sluchově postiženým dítětem

PITNEROVÁ, Pavla

Basic information

Original name

Některá úskalí komunikace s integrovaným sluchově postiženým dítětem

Name in Czech

Některá úskalí komunikace s integrovaným sluchově postiženým dítětem

Name (in English)

Selected Issues in Communication with Hearing-Impaired Children

Authors

PITNEROVÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, p. 76-76, 14 pp. 2008

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00027133

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-167-6

Keywords in English

communication; integration; hearing impairment; personality of a hearing-impaired child; communication rules; recommendations for teachers

Tags

communication, communication rules, hearing impairment, integration, recommendations for teachers

Tags

Reviewed
Změněno: 1/1/2009 19:19, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Integrace sluchově postiženého žáka má svá specifika, která si slyšící učitel nemusí uvědomovat. Cílem příspěvku je seznámit tyto učitele s vlivem komunikace na mezilidské vztahy a na vývoj osobnosti, s problematikou sluchového postižení a přístupem ke komunikaci s nedoslýchavými žáky. Autorka vychází při výzkumu z vlastní zkušenosti učitelky i matky.

In English

Integration of a hearing-impaired pupil has certain specialties that might not be recognized by a hearing teacher. The goal of this paper is to make the teachers familiar with the influence of communication to interpersonal relations and to personal development, as well as with issues related to hearing impairment and with a proper approach to communication with hearing-impaired pupils. The work is based on personal experience of the author as teacher and parent. The results have been obtained during a research.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
Displayed: 19/11/2024 14:35