Detailed Information on Publication Record
2008
Některá úskalí komunikace s integrovaným sluchově postiženým dítětem
PITNEROVÁ, PavlaBasic information
Original name
Některá úskalí komunikace s integrovaným sluchově postiženým dítětem
Name in Czech
Některá úskalí komunikace s integrovaným sluchově postiženým dítětem
Name (in English)
Selected Issues in Communication with Hearing-Impaired Children
Authors
PITNEROVÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, p. 76-76, 14 pp. 2008
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00027133
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-167-6
Keywords in English
communication; integration; hearing impairment; personality of a hearing-impaired child; communication rules; recommendations for teachers
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 1/1/2009 19:19, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
V originále
Integrace sluchově postiženého žáka má svá specifika, která si slyšící učitel nemusí uvědomovat. Cílem příspěvku je seznámit tyto učitele s vlivem komunikace na mezilidské vztahy a na vývoj osobnosti, s problematikou sluchového postižení a přístupem ke komunikaci s nedoslýchavými žáky. Autorka vychází při výzkumu z vlastní zkušenosti učitelky i matky.
In English
Integration of a hearing-impaired pupil has certain specialties that might not be recognized by a hearing teacher. The goal of this paper is to make the teachers familiar with the influence of communication to interpersonal relations and to personal development, as well as with issues related to hearing impairment and with a proper approach to communication with hearing-impaired pupils. The work is based on personal experience of the author as teacher and parent. The results have been obtained during a research.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|