KORCOVÁ, Kateřina. Konstruktivismus v alternativních školách - mýtus nebo realita? (Constructivism in alternative schools - myth or reality?). In PEDAGOGICKÝ VÝZKUM JAKO PODPORA PROMĚNY SOUČASNÉ ŠKOLY. Sborník sdělení 16. konference ČAPV Pedagogická fakulta UHK 2. – 4. září 2008. 1st ed. Hradec Králové: nakladatelství GAUDEAMUS, 2008, p. 714-723. ISBN 978-80-7041-287-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Konstruktivismus v alternativních školách - mýtus nebo realita?
Name in Czech Konstruktivismus v alternativních školách - mýtus nebo realita?
Name (in English) Constructivism in alternative schools - myth or reality?
Authors KORCOVÁ, Kateřina.
Edition 1. vyd. Hradec Králové, PEDAGOGICKÝ VÝZKUM JAKO PODPORA PROMĚNY SOUČASNÉ ŠKOLY. Sborník sdělení 16. konference ČAPV Pedagogická fakulta UHK 2. – 4. září 2008, p. 714-723, 10 pp. 2008.
Publisher nakladatelství GAUDEAMUS
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-7041-287-9
Keywords in English traditional school; alternative school; constructivism; constructivist concept of schooling
Tags alternative school, constructivism, constructivist concept of schooling, traditional school
Changed by Changed by: Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D., učo 162669. Changed: 14/4/2010 21:04.
Abstract
Příspěvek představuje dílčí výsledky disertačního projektu, který se zabývá trvalostí pekonceptů o trávicí soustavě člověka u žáků 3. ročníku základní školy v závislosti na učitelově pojetí výuky. Na základě pozorování učitelova pojetí výuky prvouky na brněnských základních školách jsou zde z hlediska přítomnosti konstruktivistických prvků porovnávány školy tradiční se školami, které je možné označit za alternativní.
Abstract (in English)
This contribution is a part outcome of dissertation where I want to find out if the teachers concept of schooling influences that pupils are able to keep the taught topic (human digestive system in the third class of primary school) in mind. In Brno primary schools it was observed the teachers concept of schooling and the observation was focused on whether the teachers used the constructivist approach or not. Here are balanced the observed results of traditional and alternative schools.
PrintDisplayed: 19/7/2024 21:30