Detailed Information on Publication Record
2008
Konstruktivismus v alternativních školách - mýtus nebo realita?
KORCOVÁ, KateřinaBasic information
Original name
Konstruktivismus v alternativních školách - mýtus nebo realita?
Name in Czech
Konstruktivismus v alternativních školách - mýtus nebo realita?
Name (in English)
Constructivism in alternative schools - myth or reality?
Authors
KORCOVÁ, Kateřina
Edition
1. vyd. Hradec Králové, PEDAGOGICKÝ VÝZKUM JAKO PODPORA PROMĚNY SOUČASNÉ ŠKOLY. Sborník sdělení 16. konference ČAPV Pedagogická fakulta UHK 2. – 4. září 2008, p. 714-723, 10 pp. 2008
Publisher
nakladatelství GAUDEAMUS
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-7041-287-9
Keywords in English
traditional school; alternative school; constructivism; constructivist concept of schooling
Změněno: 14/4/2010 21:04, Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D.
V originále
Příspěvek představuje dílčí výsledky disertačního projektu, který se zabývá trvalostí pekonceptů o trávicí soustavě člověka u žáků 3. ročníku základní školy v závislosti na učitelově pojetí výuky. Na základě pozorování učitelova pojetí výuky prvouky na brněnských základních školách jsou zde z hlediska přítomnosti konstruktivistických prvků porovnávány školy tradiční se školami, které je možné označit za alternativní.
In English
This contribution is a part outcome of dissertation where I want to find out if the teachers concept of schooling influences that pupils are able to keep the taught topic (human digestive system in the third class of primary school) in mind. In Brno primary schools it was observed the teachers concept of schooling and the observation was focused on whether the teachers used the constructivist approach or not. Here are balanced the observed results of traditional and alternative schools.