D 2008

Konstruktivismus v alternativních školách - mýtus nebo realita?

KORCOVÁ, Kateřina

Basic information

Original name

Konstruktivismus v alternativních školách - mýtus nebo realita?

Name in Czech

Konstruktivismus v alternativních školách - mýtus nebo realita?

Name (in English)

Constructivism in alternative schools - myth or reality?

Authors

KORCOVÁ, Kateřina

Edition

1. vyd. Hradec Králové, PEDAGOGICKÝ VÝZKUM JAKO PODPORA PROMĚNY SOUČASNÉ ŠKOLY. Sborník sdělení 16. konference ČAPV Pedagogická fakulta UHK 2. – 4. září 2008, p. 714-723, 10 pp. 2008

Publisher

nakladatelství GAUDEAMUS

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-7041-287-9

Keywords in English

traditional school; alternative school; constructivism; constructivist concept of schooling
Změněno: 14/4/2010 21:04, Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek představuje dílčí výsledky disertačního projektu, který se zabývá trvalostí pekonceptů o trávicí soustavě člověka u žáků 3. ročníku základní školy v závislosti na učitelově pojetí výuky. Na základě pozorování učitelova pojetí výuky prvouky na brněnských základních školách jsou zde z hlediska přítomnosti konstruktivistických prvků porovnávány školy tradiční se školami, které je možné označit za alternativní.

In English

This contribution is a part outcome of dissertation where I want to find out if the teachers concept of schooling influences that pupils are able to keep the taught topic (human digestive system in the third class of primary school) in mind. In Brno primary schools it was observed the teachers concept of schooling and the observation was focused on whether the teachers used the constructivist approach or not. Here are balanced the observed results of traditional and alternative schools.