STREJČKOVÁ, Dagmar. Návrh výzkumu účinnosti modelů mediální výchovy jako průřezového tématu RVP ZV ve výuce českého jazyka na 2. stupni základních škol. In Inovácie vo vyučovaní jazyka a literatúry. 1. vyd. Prešov: Prešovská univerzita, Pedagogická fakulta, 2008, s. 279-291. ISBN 978-80-8068-795-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Návrh výzkumu účinnosti modelů mediální výchovy jako průřezového tématu RVP ZV ve výuce českého jazyka na 2. stupni základních škol
Název česky Návrh výzkumu účinnosti modelů mediální výchovy jako průřezového tématu RVP ZV ve výuce českého jazyka na 2. stupni základních škol
Název anglicky The concept of the research on the efficiency of the media education models as the theme of RVP ZV (The Frame Educational Programme of Primary Education) in the education of the Czech language on the upper elementary schools
Autoři STREJČKOVÁ, Dagmar (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Prešov, Inovácie vo vyučovaní jazyka a literatúry, od s. 279-291, 13 s. 2008.
Nakladatel Prešovská univerzita, Pedagogická fakulta
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00034438
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-8068-795-3
Klíčová slova anglicky Media - media communication - media literacy - mass media - media skills - critical thinking - media education - media pedagogy - media texts - media organisations - the models of media education
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. JUDr. Dagmar Sochorová, Ph.D., učo 68811. Změněno: 23. 3. 2013 14:15.
Anotace
Cílem zamýšleného výzkumu je ověřit účinnost modelů realizace mediální výchovy a zjistit, jaká forma mediální výchovy vede k lepším výsledkům žáků, a to zejména ve výuce českého jazyka na druhém stupni základních škol. V úvodní části příspěvku bude pozornost zaměřena na vymezení zkoumané problematiky a základních pojmů, jakož i na dosavadní stav poznání řešené problematiky. Posléze bude v příspěvku navržen výzkumný záměr, včetně jeho metodologie a základních hypotéz. Jedním z dalších cílů je příprava didaktického materiálu či doporučení, jak může učitel mediální výchovu ve výuce používat. Konečným dílčím cílem výzkumu je rovněž zjištění vlivu formy a míry implementace mediální výchovy na vzdělávací výsledky žáků ve výuce českého jazyka. Vzdělávací výsledky budou zjišťovány prostřednictvím didaktických testů. Experimentální skupinu budou tvořit žáci základních škol, u nichž budou provedeny experimentální dlouhodobé vstupy mediální výchovy (intervence) ve výuce českého jazyka.
Anotace anglicky
The aim of the research is to find out the efficiency of the different types of the media education and to verify the models of it as the theme of RVP ZV in the education of the Czech language on the upper elementary schools. The attention is paid mainly to the staking out of the research questions and the general concepts, as well as to the present state of the problem. There is designed the experimental purpose in the article too, which includes its methodology and essential hypotheses. The final particular aim is also to focus on the findings of the influence of the form and the level of implementation of the media education on the educational results of the pupils in the education of the Czech language on the upper elementary schools. The educational results will be found out by didactic tests. The experimental group will involve the pupils of upper elementary schools. They will be facing the long-term intervention of the media education in the lessons of the Czech language.
Návaznosti
MUNI/41/054/2008, interní kód MUNázev: Účinnost modelů mediální výchovy jako průřezového tématu RVP ZV ve výuce českého jazyka na 2. stupni základních škol
Investor: Masarykova univerzita, Účinnost modelů mediální výchovy jako průřezového tématu RVP ZV ve výuce českého jazyka na 2. stupni základních škol
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 12:01