Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{806600, author = {Horká, Hana}, address = {Brno}, booktitle = {Učitel a žák v současné škole}, edition = {první}, keywords = {Values; value education; value competence; life priorities; value dimension of teacher education; formative influence of undergraduate professional training; methodology of social affective education}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-4752-5}, pages = {94-104}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Hodnotová dimenze učitelského vzdělávání}, year = {2008} }
TY - JOUR ID - 806600 AU - Horká, Hana PY - 2008 TI - Hodnotová dimenze učitelského vzdělávání PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021047525 KW - Values KW - value education KW - value competence KW - life priorities KW - value dimension of teacher education KW - formative influence of undergraduate professional training KW - methodology of social affective education N2 - Současná škola stanovuje jako prioritu výchovu k hodnotám. Ukazuje se, že základem všech kompetencí učitele by měla být kompetence hodnotová životně orientační. Autorka se zamýšlí nad možnostmi rozvíjení této kompetence v oboru učitelství 1. stupně základní školy. Vychází z toho, že jde o složitější proces, neboť osobnost učitele se neformuje tím, co se nezúčastněně dozvídá, co lhostejně přijímá jako dané a hotové, ale tím, jak hodnoty objevuje, jak se s nimi identifikuje, jak je přejímá do vnitřního světa, jak dovede překonávat vnitřní konflikty a překážky. Na příkladech pedagogické přípravy na PdF MU konkretizuje, jak jsou tyto souvislosti reflektovány a anticipovány na bázi profesně odborné při respektování existující plurality názorů na různé problémy. ER -
HORKÁ, Hana. Hodnotová dimenze učitelského vzdělávání (Value dimension teachers training). In \textit{Učitel a žák v současné škole}. první. Brno: Masarykova univerzita, 2008, p.~94-104. ISBN~978-80-210-4752-5.
|