BARTOŇOVÁ, Miroslava. Vzdělávání dětí se sociálním znevýhodněním v přípravné třídě základní školy v období 2000-2008 (Education of Children with Social Disadvantage in Preparatory Classes of Primary Schools in the Period 2000-2008). In BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Brno: Paido, 2008, p. 77-96, 19 pp. Edice pedagogické literatury. ISBN 9788073151706.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vzdělávání dětí se sociálním znevýhodněním v přípravné třídě základní školy v období 2000-2008
Name in Czech Vzdělávání dětí se sociálním znevýhodněním v přípravné třídě základní školy v období 2000-2008
Name (in English) Education of Children with Social Disadvantage in Preparatory Classes of Primary Schools in the Period 2000-2008
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II, p. 77-96, 19 pp. Edice pedagogické literatury, 2008.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00027211
Organization unit Faculty of Education
ISBN 9788073151706
Keywords in English preparatory class at primary school pre-school age child multicultural education Romany minority education pupil with social disatvntage the school act educational programme
Changed by Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 4/3/2009 10:03.
Abstract
Článek prezentuje výsledky výzkumného šetření realizovaného v letech 2000-2008 v přípravných třídách základních škol v České republice. Cílem výzkumného šetření byla komplexní analýza teoretických a empirických zdrojů týkajících se problematiky multikulturní edukace jedinců z odlišného etnického prostředí s důrazem na možnosti edukace v přípravné třídě. V závěru jsou prezentovány výsledky šetření vzhledem k speciálněpedagogické teorii a praxi.
Abstract (in English)
This article presents the research results from the years 2000/2008 realized in preparatory classes at primary schools in the Czech Republic. The aim of this research was the complex analysis of theoretical and empirical sources concerning multicultural education of individuals from different ethnical environment with emphasis on possibilities of education in a preparatory class. At the end of this study, the research results for special educational theory and practice are presented.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 29/7/2024 01:16