Detailed Information on Publication Record
2008
Asistent pedagoga v přípravné třídě základní školy
BARTOŇOVÁ, Miroslava and Jarmila PIPEKOVÁBasic information
Original name
Asistent pedagoga v přípravné třídě základní školy
Name in Czech
Asistent pedagoga v přípravné třídě základní školy
Name (in English)
Teacher´s Assistant in Preparatory Class at Primary School
Authors
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor) and Jarmila PIPEKOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II, p. 229-244, 15 pp. Edice pedagogické literatury, 2008
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00027213
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
9788073151706
Keywords in English
preparation class at primary school pedagogical assistant chidren in pre-school age education pupil with social disadvantage school legislation educational programes parents cooperation
Změněno: 4/3/2009 09:57, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
Článek prezentuje výsledky výzkumného šetření realizovaného ve školním roce 2006/2007 v přípravných třídách základních škol v České republice. Cílem výzkumného šetření bylo potvrdit opodstatněnost asistenta pedagoga v edukaci žáků se sociálním znevýhodněním vzhledem k samotnému výchovně vzdělávacímu procesu v přípravné třídě, či základním vzdělávání, ve vztahu k důležitosti spolupráce rodiny a školy.
In English
The paper presents results of the research project from the year 2006/2007 realized in preparation classes at primary schools in the Czech Republic. The aim of this research was to confirm the advisability of pedagogical assistant in education of pupils with social disadvantages (during education in preparation class, primary school with regard to the importance of cooperation between family and school).
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|