BARTOŇOVÁ, Miroslava and Jarmila PIPEKOVÁ. Asistent pedagoga v přípravné třídě základní školy (Teacher´s Assistant in Preparatory Class at Primary School). In BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Brno: Paido, 2008, p. 229-244, 15 pp. Edice pedagogické literatury. ISBN 9788073151706.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Asistent pedagoga v přípravné třídě základní školy
Name in Czech Asistent pedagoga v přípravné třídě základní školy
Name (in English) Teacher´s Assistant in Preparatory Class at Primary School
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor) and Jarmila PIPEKOVÁ (203 Czech Republic).
Edition Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II, p. 229-244, 15 pp. Edice pedagogické literatury, 2008.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00027213
Organization unit Faculty of Education
ISBN 9788073151706
Keywords in English preparation class at primary school pedagogical assistant chidren in pre-school age education pupil with social disadvantage school legislation educational programes parents cooperation
Changed by Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 4/3/2009 09:57.
Abstract
Článek prezentuje výsledky výzkumného šetření realizovaného ve školním roce 2006/2007 v přípravných třídách základních škol v České republice. Cílem výzkumného šetření bylo potvrdit opodstatněnost asistenta pedagoga v edukaci žáků se sociálním znevýhodněním vzhledem k samotnému výchovně vzdělávacímu procesu v přípravné třídě, či základním vzdělávání, ve vztahu k důležitosti spolupráce rodiny a školy.
Abstract (in English)
The paper presents results of the research project from the year 2006/2007 realized in preparation classes at primary schools in the Czech Republic. The aim of this research was to confirm the advisability of pedagogical assistant in education of pupils with social disadvantages (during education in preparation class, primary school with regard to the importance of cooperation between family and school).
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 20/7/2024 11:31