KYLOUŠKOVÁ, Hana. Le français et les troubles d apprentissage spécifiques (French and specific learning difficulties). In GRENAROVÁ, R., VÍTKOVÁ, M. Komunikativní přístup v cizojazyčné výuce u žáků s SPU / Communicative Approach in Foreign Language Teaching in Learners with SLD. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2008, p. 87-91. Pd-42/08-02/58. ISBN 978-80-210-4782-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Le français et les troubles d apprentissage spécifiques
Name in Czech Specifické poruchy učení projevující se ve výuce francouzského jazyka
Name (in English) French and specific learning difficulties
Authors KYLOUŠKOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, GRENAROVÁ, R., VÍTKOVÁ, M. Komunikativní přístup v cizojazyčné výuce u žáků s SPU / Communicative Approach in Foreign Language Teaching in Learners with SLD. p. 87-91, 5 pp. Pd-42/08-02/58, 2008.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language French
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00027217
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4782-2
Keywords in English dyslexia; dysorthographia; teaching French language; pupils with specific learning difficulties
Tags dyslexia, dysorthographia, teaching French language
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D., učo 1065. Changed: 17/3/2010 08:40.
Abstract
Cet article traite la problématique de l enseignement/apprentissage de la langue française chez des éleves souffrant de troubles d apprentissage spécifique, notamment de la dyslexie et dysorthographie. Sont présentés également les résultats d une étude de cas menée dans des établissements scolaires de la Région de la Moravie du Sud dont l objectif était d observer plusieurs éleves dans des classes de français.
Abstract (in Czech)
Článek pojednává o problematice výuky francouzského jazyka u žáků se specifickými poruchami učení. Zároveň shrnuje výsledky výzkumu provedeného formou případových studií zaměřených na konkrétní žáky.
Abstract (in English)
This article is about teaching French pupils with specific learning difficulties. There are results of research at secondary schools in South Moravian region also presented.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 24/7/2024 07:27