Detailed Information on Publication Record
2008
Le français et les troubles d apprentissage spécifiques
KYLOUŠKOVÁ, HanaBasic information
Original name
Le français et les troubles d apprentissage spécifiques
Name in Czech
Specifické poruchy učení projevující se ve výuce francouzského jazyka
Name (in English)
French and specific learning difficulties
Authors
KYLOUŠKOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, GRENAROVÁ, R., VÍTKOVÁ, M. Komunikativní přístup v cizojazyčné výuce u žáků s SPU / Communicative Approach in Foreign Language Teaching in Learners with SLD. p. 87-91, 5 pp. Pd-42/08-02/58, 2008
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
French
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00027217
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-4782-2
Keywords in English
dyslexia; dysorthographia; teaching French language; pupils with specific learning difficulties
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 17/3/2010 08:40, PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D.
V originále
Cet article traite la problématique de l enseignement/apprentissage de la langue française chez des éleves souffrant de troubles d apprentissage spécifique, notamment de la dyslexie et dysorthographie. Sont présentés également les résultats d une étude de cas menée dans des établissements scolaires de la Région de la Moravie du Sud dont l objectif était d observer plusieurs éleves dans des classes de français.
In Czech
Článek pojednává o problematice výuky francouzského jazyka u žáků se specifickými poruchami učení. Zároveň shrnuje výsledky výzkumu provedeného formou případových studií zaměřených na konkrétní žáky.
In English
This article is about teaching French pupils with specific learning difficulties. There are results of research at secondary schools in South Moravian region also presented.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|