C 2008

Le français et les troubles d apprentissage spécifiques

KYLOUŠKOVÁ, Hana

Basic information

Original name

Le français et les troubles d apprentissage spécifiques

Name in Czech

Specifické poruchy učení projevující se ve výuce francouzského jazyka

Name (in English)

French and specific learning difficulties

Authors

KYLOUŠKOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, GRENAROVÁ, R., VÍTKOVÁ, M. Komunikativní přístup v cizojazyčné výuce u žáků s SPU / Communicative Approach in Foreign Language Teaching in Learners with SLD. p. 87-91, 5 pp. Pd-42/08-02/58, 2008

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

French

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00027217

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-4782-2

Keywords in English

dyslexia; dysorthographia; teaching French language; pupils with specific learning difficulties

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 17/3/2010 08:40, PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D.

Abstract

V originále

Cet article traite la problématique de l enseignement/apprentissage de la langue française chez des éleves souffrant de troubles d apprentissage spécifique, notamment de la dyslexie et dysorthographie. Sont présentés également les résultats d une étude de cas menée dans des établissements scolaires de la Région de la Moravie du Sud dont l objectif était d observer plusieurs éleves dans des classes de français.

In Czech

Článek pojednává o problematice výuky francouzského jazyka u žáků se specifickými poruchami učení. Zároveň shrnuje výsledky výzkumu provedeného formou případových studií zaměřených na konkrétní žáky.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education