TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ. Přírodovědný experiment v učebních úlohách jako zdroj motivace nadaných žáků (Science Experiment in Learning Tasks as a Source of Motivation of Gifted Students). In Učitel a nadaný žák. Brno: MSD, Brno, 2008, p. 206-214. ISBN 978-80-7392-054-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Přírodovědný experiment v učebních úlohách jako zdroj motivace nadaných žáků
Name in Czech Přírodovědný experiment v učebních úlohách jako zdroj motivace nadaných žáků
Name (in English) Science Experiment in Learning Tasks as a Source of Motivation of Gifted Students
Authors TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Brno, Učitel a nadaný žák, p. 206-214, 9 pp. 2008.
Publisher MSD, Brno
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00027239
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7392-054-8
Keywords in English experiment; learning task; motivation; science education; gifted students
Tags experiment, gifted students, learning task, motivation, science education
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Changed: 27/2/2017 09:12.
Abstract
Výzkum motivační účinnosti poznávacích motivačních výukových technik. Vývoj motivačních učebních úloh založených na experimentech pro nadané žáky.
Abstract (in English)
Research of motivational effectiveness of motivational education techniques. Development of motivational learning tasks based on experiments for gifted students.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 24/4/2024 23:55