PITNER, Tomáš, Renate MOTSCHNIG, Hampel THORSTEN a Michael DERNTL. Inclusive Social Tagging: A Paradigm for Tagging-Services in the Knowledge Society. In 1st World Summit on the Knowledge Society. 1. vyd. Heidelberg: Springer, 2008. s. 1-10. ISBN 978-3-540-87780-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Inclusive Social Tagging: A Paradigm for Tagging-Services in the Knowledge Society
Název česky Inkluzivní sociální značkování: Paradigma pro značkování v znalostní společnosti
Autoři PITNER, Tomáš (203 Česká republika, garant), Renate MOTSCHNIG (40 Rakousko), Hampel THORSTEN (276 Německo) a Michael DERNTL (40 Rakousko).
Vydání 1. vyd. Heidelberg, 1st World Summit on the Knowledge Society, od s. 1-10, 10 s. 2008.
Nakladatel Springer
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Řecko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14330/08:00024381
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-3-540-87780-6
UT WoS 000259442700001
Klíčová slova anglicky inclusive universal access;inclusive social tagging
Štítky inclusive social tagging, Inclusive universal access
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: prof. RNDr. Tomáš Pitner, Ph.D., učo 94. Změněno: 24. 5. 2009 08:38.
Anotace
This paper investigates the Web 2.0 phenomenon of social tagging in the context of existing approaches to semantic data structuring. Social tagging is embedded into the space spanned by current structuring approaches like taxonomies, metadata, or ontologies in order to identify its semantic and pragmatic foundations. Thereby, we use the Inclusive Universal Access paradigm to assess social tagging with respect to socio-technical criteria for inclusive and barrier-free provision and usage of web services. From this analysis we propose criteria for a paradigm we chose to call "Inclusive Social Tagging." We subsequently use these criteria to assess the tagging functionality of popular Web 2.0 services.
Anotace česky
Značkování (tagging) je jednou z nejstarších lidských činností souvisejících s organizaci znalostí. Článek přibližuje koncept značkování ve Webu 2.0 z pohledu kritérií inkluzivního univerzálního přístupu a hodnotí podle nich vybrané služby Web 2.0.
Návaznosti
1ET208050401, projekt VaVNázev: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Akademie věd ČR, E-learning v kontextu sémantického webu
VytisknoutZobrazeno: 19. 3. 2024 07:47