VÍTEK, Jiří. Kvalita života žáků s epileptickými záchvaty - aspekty psychosociální a pedagogické (Quality of Life of Pupils with Epileptic seizures - Psychosocial and Educational Aspects). In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Education of Pupils with Special Educational Needs II. 1st ed. Brno: Paido, Brno, 2008, p. 173 - 186. Pedagogická literatura. ISBN 978-80-7315-170-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kvalita života žáků s epileptickými záchvaty - aspekty psychosociální a pedagogické
Name in Czech Kvalita života žáků s epileptickými záchvaty - aspekty psychosociální a pedagogické
Name (in English) Quality of Life of Pupils with Epileptic seizures - Psychosocial and Educational Aspects
Authors VÍTEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Education of Pupils with Special Educational Needs II. p. 173 - 186, 14 pp. Pedagogická literatura, 2008.
Publisher Paido, Brno
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00027256
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-170-6
Keywords (in Czech) kvalita života s epilepsií základní škola psychosociální a pedagogické aspekty
Keywords in English quality of life epilepsy basic school pupil psychosocial aspects pedagogical
Tags Reviewed
Changed by Changed by: MUDr. Jiří Vítek, Ph.D., učo 23601. Changed: 11/3/2010 14:33.
Abstract
Stať je věnovaná významným otázkám školního a profesního vývoje žáků s epileptickými záchvaty a kvalitě jejich života z pohledu psychosociálního a pedagogického. Dětské epilepsie tvoří heterogenní skupinu onemocnění, ať jde o typ záchvatů, jejich frekvenci, etiologii, počátek i průběh, ale i o vliv na vývoj a psychický stav nemocného dítěte. Kvalifikovaná informovanost učitelů a speciálních pedagogů o podstatě vlastního onemocnění a jeho vlivu na psychiku žáků a jeho výkony ve škole se považuje za jednu ze základních podmínek edukace žáků s tímto onemocněním.
Abstract (in English)
This paper focuses on educational and professional development of pupils with epileptic attacks. It analyzes the quality of their lives from the psychosocial and pedagogical point of view. Epilepsy in children is a heterogeneous group of diseases because of the type of attacks, their frequency, etiology, beginning, process, and their influence on the child s development and his her psychical state. Qualified awareness of teachers and special teachers of this disease and its influence on the mental state of pupils and their school success is considered to be one of the basic conditions for educating of pupils with this disease.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 30/4/2024 17:35