D 2008

Kvalita života žáků s epileptickými záchvaty - aspekty psychosociální a pedagogické

VÍTEK, Jiří

Basic information

Original name

Kvalita života žáků s epileptickými záchvaty - aspekty psychosociální a pedagogické

Name in Czech

Kvalita života žáků s epileptickými záchvaty - aspekty psychosociální a pedagogické

Name (in English)

Quality of Life of Pupils with Epileptic Attacks Psychosocial and Pedagogical Aspects

Authors

VÍTEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

První. Brno, Klenková, J., Vítková, M. (eds.). Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 10 pp. 2008

Publisher

Paido, Brno, MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00027263

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-167-6

Keywords (in Czech)

kvalita života s epilepsií základní škola psychosociální a pedagogické aspekty při vzdělávání

Keywords in English

quality of life epilepsy basic school pupil psychosocial aspects pedagogical

Tags

Reviewed
Změněno: 7/1/2011 18:31, MUDr. Jiří Vítek, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Stať je věnovaná významným otázkám školního a profesního vývoje žáků s epileptickými záchvaty a kvalitě jejich života z pohledu psychosociálního a pedagogického. Dětské epilepsie tvoří heterogenní skupinu onemocnění, ať jde o typ záchvatů, jejich frekvenci, etiologii, počátek i průběh, ale i o vliv na vývoj a psychický stav nemocného dítěte. Kvalifikovaná informovanost učitelů a speciálních pedagogů o podstatě vlastního onemocnění a jeho vlivu na psychiku žáků a jeho výkony ve škole se považuje za jednu ze základních podmínek edukace žáků s tímto onemocněním.

In English

This paper focuses on educational and professional development of pupils with epileptic attacks. It analyzes the quality of their lives from the psychosocial and pedagogical point of view. Epilepsy in children is a heterogeneous group of diseases because of the type of attacks, their frequency, etiology, beginning, process, and their influence on the childs development and his her psychical state. Qualified awareness of teachers and special teachers of this disease and its influence on the mental state of pupils and their school success is considered to be one of the basic conditions for educating of pupils with this disease.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
Displayed: 21/10/2024 21:38