D
2008
Kvalita života žáků s epileptickými záchvaty - aspekty psychosociální a pedagogické
VÍTEK, Jiří
Basic information
Original name
Kvalita života žáků s epileptickými záchvaty - aspekty psychosociální a pedagogické
Name in Czech
Kvalita života žáků s epileptickými záchvaty - aspekty psychosociální a pedagogické
Name (in English)
Quality of Life of Pupils with Epileptic Attacks Psychosocial and Pedagogical Aspects
Authors
VÍTEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
První. Brno, Klenková, J., Vítková, M. (eds.). Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 10 pp. 2008
Publisher
Paido, Brno, MU
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00027263
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
kvalita života s epilepsií základní škola psychosociální a pedagogické aspekty při vzdělávání
Keywords in English
quality of life epilepsy basic school pupil psychosocial aspects pedagogical
V originále
Stať je věnovaná významným otázkám školního a profesního vývoje žáků s epileptickými záchvaty a kvalitě jejich života z pohledu psychosociálního a pedagogického. Dětské epilepsie tvoří heterogenní skupinu onemocnění, ať jde o typ záchvatů, jejich frekvenci, etiologii, počátek i průběh, ale i o vliv na vývoj a psychický stav nemocného dítěte. Kvalifikovaná informovanost učitelů a speciálních pedagogů o podstatě vlastního onemocnění a jeho vlivu na psychiku žáků a jeho výkony ve škole se považuje za jednu ze základních podmínek edukace žáků s tímto onemocněním.
In English
This paper focuses on educational and professional development of pupils with epileptic attacks. It analyzes the quality of their lives from the psychosocial and pedagogical point of view. Epilepsy in children is a heterogeneous group of diseases because of the type of attacks, their frequency, etiology, beginning, process, and their influence on the childs development and his her psychical state. Qualified awareness of teachers and special teachers of this disease and its influence on the mental state of pupils and their school success is considered to be one of the basic conditions for educating of pupils with this disease.
Links
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání | Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |
|
Displayed: 21/10/2024 21:38