2008
Kvalita života žáků s epileptickými záchvaty - aspekty psychosociální a pedagogické
VÍTEK, JiříBasic information
Original name
Kvalita života žáků s epileptickými záchvaty - aspekty psychosociální a pedagogické
Name in Czech
Kvalita života žáků s epileptickými záchvaty - aspekty psychosociální a pedagogické
Name (in English)
Quality of Life of Pupils with Epileptic Attacks Psychosocial and Pedagogical Aspects
Authors
VÍTEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
První. Brno, Klenková, J., Vítková, M. (eds.). Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 10 pp. 2008
Publisher
Paido, Brno, MU
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Proceedings paper
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00027263
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-167-6
Keywords (in Czech)
kvalita života s epilepsií základní škola psychosociální a pedagogické aspekty při vzdělávání
Keywords in English
quality of life epilepsy basic school pupil psychosocial aspects pedagogical
Tags
Reviewed
Changed: 7/1/2011 18:31, MUDr. Jiří Vítek, Ph.D.
V originále
Stať je věnovaná významným otázkám školního a profesního vývoje žáků s epileptickými záchvaty a kvalitě jejich života z pohledu psychosociálního a pedagogického. Dětské epilepsie tvoří heterogenní skupinu onemocnění, ať jde o typ záchvatů, jejich frekvenci, etiologii, počátek i průběh, ale i o vliv na vývoj a psychický stav nemocného dítěte. Kvalifikovaná informovanost učitelů a speciálních pedagogů o podstatě vlastního onemocnění a jeho vlivu na psychiku žáků a jeho výkony ve škole se považuje za jednu ze základních podmínek edukace žáků s tímto onemocněním.
In English
This paper focuses on educational and professional development of pupils with epileptic attacks. It analyzes the quality of their lives from the psychosocial and pedagogical point of view. Epilepsy in children is a heterogeneous group of diseases because of the type of attacks, their frequency, etiology, beginning, process, and their influence on the childs development and his her psychical state. Qualified awareness of teachers and special teachers of this disease and its influence on the mental state of pupils and their school success is considered to be one of the basic conditions for educating of pupils with this disease.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|