VÍTEK, Jiří. Kvalita života žáků s epileptickými záchvaty - aspekty psychosociální a pedagogické (Quality of Life of Pupils with Epileptic Attacks Psychosocial and Pedagogical Aspects). In Klenková, J., Vítková, M. (eds.). Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. První. Brno: Paido, Brno, MU, 2008, 10 pp. ISBN 978-80-7315-167-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kvalita života žáků s epileptickými záchvaty - aspekty psychosociální a pedagogické
Name in Czech Kvalita života žáků s epileptickými záchvaty - aspekty psychosociální a pedagogické
Name (in English) Quality of Life of Pupils with Epileptic Attacks Psychosocial and Pedagogical Aspects
Authors VÍTEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition První. Brno, Klenková, J., Vítková, M. (eds.). Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 10 pp. 2008.
Publisher Paido, Brno, MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00027263
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-167-6
Keywords (in Czech) kvalita života s epilepsií základní škola psychosociální a pedagogické aspekty při vzdělávání
Keywords in English quality of life epilepsy basic school pupil psychosocial aspects pedagogical
Tags Reviewed
Changed by Changed by: MUDr. Jiří Vítek, Ph.D., učo 23601. Changed: 7/1/2011 18:31.
Abstract
Stať je věnovaná významným otázkám školního a profesního vývoje žáků s epileptickými záchvaty a kvalitě jejich života z pohledu psychosociálního a pedagogického. Dětské epilepsie tvoří heterogenní skupinu onemocnění, ať jde o typ záchvatů, jejich frekvenci, etiologii, počátek i průběh, ale i o vliv na vývoj a psychický stav nemocného dítěte. Kvalifikovaná informovanost učitelů a speciálních pedagogů o podstatě vlastního onemocnění a jeho vlivu na psychiku žáků a jeho výkony ve škole se považuje za jednu ze základních podmínek edukace žáků s tímto onemocněním.
Abstract (in English)
This paper focuses on educational and professional development of pupils with epileptic attacks. It analyzes the quality of their lives from the psychosocial and pedagogical point of view. Epilepsy in children is a heterogeneous group of diseases because of the type of attacks, their frequency, etiology, beginning, process, and their influence on the childs development and his her psychical state. Qualified awareness of teachers and special teachers of this disease and its influence on the mental state of pupils and their school success is considered to be one of the basic conditions for educating of pupils with this disease.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 1/6/2024 16:00