Detailed Information on Publication Record
2008
Kreatives Schreiben im Deutschunterricht bei lernschwachen Schülern.
BENEŠOVÁ, PavlaBasic information
Original name
Kreatives Schreiben im Deutschunterricht bei lernschwachen Schülern.
Name in Czech
Kreativní psaní ve výuce německého jazyka u žáků s SPU
Name (in English)
Creative writing in foreign language teaching in learners with SLD
Authors
Edition
1. vyd. Brno, Komunikativní přístup v cizojazyčné výuce u žáků s SPU / Communicative approach in foreign language teaching in learners with SLD. p. 19-24, 6 pp. 2008
Publisher
Pedagogická fakulta MU
Other information
Language
German
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00027264
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-4782-2
Keywords in English
creative writing;foreign language teaching;specific learning difficulties
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 9/2/2010 11:56, Mgr. Pavla Marečková, Ph.D.
V originále
Die heutige Konzeption des Fremdsprachenunterrichts basiert auf dem kommunikativen Ansatz, dessen Ziel die gleichmäßige Entwicklung aller sprachlichen Fertigkeiten ist. Wenn wir uns die verschiedenen Typen von Lernschwächen, mit denen der Fremdsprachenunterricht zu tun hat, einmal näher ansehen, dann haben wir es in den meisten Fällen mit Lese- und (Recht-) Schreibschwächen zu tun. In dem vorliegenden Beitrag werden wir uns auf die Fertigkeit Schreiben konzentrieren. Vorgestellt werden soll eine Untersuchung, die ermitteln sollte, was Kreatives Schreiben als Methode beim Unterricht von Schülern mit Lernschwächen zu leisten vermag.
In Czech
Současná koncepce cizojazyčné výuky vychází z komunikativního přístupu, jehož cílem je harmonický rozvoj všech řečových dovedností. Zaměříme-li se na specifické poruchy učení, které se v souvislosti výukou cizího jazyka nejčastěji vyskytují, budeme hovořit především o poruchách čtení a psaní. V uvedeném příspěvku je pozornost věnována dovednosti psaní v cizojazyčné výuce. Je zde představen výzkum, jehož cílem bylo ověřit, jaký přínos může představovat metoda kreativního psaní ve výuce u žáků se specifickými poruchami učení.
In English
The present concept of foreign language teaching is based on the communicative approach which aims at regular development of all language skills. Taking a closer look at various types of learning deficiencies the FLT is to face, in the majority of cases we encounter weaknesses in reading comprehension and orthography/writing. This paper focuses on writing skills. It intends to determine possible achievements of Creative Writing as a method of teaching writing skills to pupils with various learning disabilities.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|