C 2008

Kreatives Schreiben im Deutschunterricht bei lernschwachen Schülern.

BENEŠOVÁ, Pavla

Basic information

Original name

Kreatives Schreiben im Deutschunterricht bei lernschwachen Schülern.

Name in Czech

Kreativní psaní ve výuce německého jazyka u žáků s SPU

Name (in English)

Creative writing in foreign language teaching in learners with SLD

Authors

BENEŠOVÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor)
R. Grenarová, M. Vítková (eds.).

Edition

1. vyd. Brno, Komunikativní přístup v cizojazyčné výuce u žáků s SPU / Communicative approach in foreign language teaching in learners with SLD. p. 19-24, 6 pp. 2008

Publisher

Pedagogická fakulta MU

Other information

Language

German

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00027264

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-4782-2

Keywords in English

creative writing;foreign language teaching;specific learning difficulties

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 9/2/2010 11:56, Mgr. Pavla Marečková, Ph.D.

Abstract

V originále

Die heutige Konzeption des Fremdsprachenunterrichts basiert auf dem kommunikativen Ansatz, dessen Ziel die gleichmäßige Entwicklung aller sprachlichen Fertigkeiten ist. Wenn wir uns die verschiedenen Typen von Lernschwächen, mit denen der Fremdsprachenunterricht zu tun hat, einmal näher ansehen, dann haben wir es in den meisten Fällen mit Lese- und (Recht-) Schreibschwächen zu tun. In dem vorliegenden Beitrag werden wir uns auf die Fertigkeit Schreiben konzentrieren. Vorgestellt werden soll eine Untersuchung, die ermitteln sollte, was Kreatives Schreiben als Methode beim Unterricht von Schülern mit Lernschwächen zu leisten vermag.

In Czech

Současná koncepce cizojazyčné výuky vychází z komunikativního přístupu, jehož cílem je harmonický rozvoj všech řečových dovedností. Zaměříme-li se na specifické poruchy učení, které se v souvislosti výukou cizího jazyka nejčastěji vyskytují, budeme hovořit především o poruchách čtení a psaní. V uvedeném příspěvku je pozornost věnována dovednosti psaní v cizojazyčné výuce. Je zde představen výzkum, jehož cílem bylo ověřit, jaký přínos může představovat metoda kreativního psaní ve výuce u žáků se specifickými poruchami učení.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education