C 2008

Autoregulativní učení, kooperace, sociální kompetence v inkluzivní škole

VÍTKOVÁ, Marie

Basic information

Original name

Autoregulativní učení, kooperace, sociální kompetence v inkluzivní škole

Name in Czech

Autoregulativní učení, kooperace, sociální kompetence v inkluzivní škole

Name (in English)

Selfregulated Learning, Cooperation, Social Competences in Inclusive School

Authors

VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

První. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Education of Pupils with Special Educational Needs II. p. 39-48, 9 pp. Pedagogická literatura, 2008

Publisher

Paido, Brno

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00027316

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-170-6

Keywords (in Czech)

autoregulace učení kooperace sociální kompetence

Keywords in English

Selfregulated Learning Cooperation Social Competences Inclusive School

Tags

Reviewed
Změněno: 11/3/2010 10:34, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Abstract

V originále

Ve stati jsou vysvětleny pojmy autoregulace učení, kooperace a sociální kompetence. 3kola je nejenom místem odborného učení,ale funguje také jako socializační instituce. Škola musí vytvořit prostředí, které je nezbytné pro vytvoření "inkluzivní školy".

In English

In a paper explaining the concepts of self-learning, cooperation and social competence. 3kola is not only a place of vocational learning, but also works as a socialization institution. The school must create an environment that is necessary for the creation of an "inclusive schools".

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education