VÍTKOVÁ, Marie. Autoregulativní učení, kooperace, sociální kompetence v inkluzivní škole (Selfregulated Learning, Cooperation, Social Competences in Inclusive School). In Bartoňová, M., Vítková, M. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Education of Pupils with Special Educational Needs II. První. Brno: Paido, Brno, 2008, p. 39-48, 9 pp. Pedagogická literatura. ISBN 978-80-7315-170-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Autoregulativní učení, kooperace, sociální kompetence v inkluzivní škole
Name in Czech Autoregulativní učení, kooperace, sociální kompetence v inkluzivní škole
Name (in English) Selfregulated Learning, Cooperation, Social Competences in Inclusive School
Authors VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor).
Edition První. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Education of Pupils with Special Educational Needs II. p. 39-48, 9 pp. Pedagogická literatura, 2008.
Publisher Paido, Brno
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00027316
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-170-6
Keywords (in Czech) autoregulace učení kooperace sociální kompetence
Keywords in English Selfregulated Learning Cooperation Social Competences Inclusive School
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Changed: 11/3/2010 10:34.
Abstract
Ve stati jsou vysvětleny pojmy autoregulace učení, kooperace a sociální kompetence. 3kola je nejenom místem odborného učení,ale funguje také jako socializační instituce. Škola musí vytvořit prostředí, které je nezbytné pro vytvoření "inkluzivní školy".
Abstract (in English)
In a paper explaining the concepts of self-learning, cooperation and social competence. 3kola is not only a place of vocational learning, but also works as a socialization institution. The school must create an environment that is necessary for the creation of an "inclusive schools".
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 30/4/2024 15:16