VÍTKOVÁ, Marie. Analýza souvislostí mezi poruchou motoriky a narušenou komunikační schopností u dětí s pohybovým postižením (Analysis of coherence between disturbed motor ability and impaired communication ability in children with physical impairment). In Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. První. Brno: Paido, Brno, 2008, p. 229-240, 11 pp. Pedagogické publikace. ISBN 978-80-7315-168-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Analýza souvislostí mezi poruchou motoriky a narušenou komunikační schopností u dětí s pohybovým postižením
Name in Czech Analýza souvislostí mezi poruchou motoriky a narušenou komunikační schopností u dětí s pohybovým postižením
Name (in English) Analysis of coherence between disturbed motor ability and impaired communication ability in children with physical impairment
Authors VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor).
Edition První. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, p. 229-240, 11 pp. Pedagogické publikace, 2008.
Publisher Paido, Brno
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00027318
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-168-3
Keywords in English child with physical impairment cerebral palsy disturbed motor ability
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Changed: 1/3/2009 11:18.
Abstract
Stať se zabývá problematikou narušené komunikační schopnosti u dětí s pohybovým postižením. Potřeba logopedické péče u dětí s pohybovým postižením se posouvá často až do školního věku. Podpora těchto dětí spočívá ve fyzioterapii a v terapii řeči.
Abstract (in English)
Paper deals with impaired communication skills in children with movement disabilities. The need for speech-care movement in children with disabilities are often pushes up to school age. Support for these children lies in physiotherapy and speech therapy
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 21/5/2024 16:45