KLAPALOVÁ, Alena. Konkurenceschopnost podniku a vztahy se zákazníkem (Corporate competitiveness and relaltionships with customer). In Analýza regionálních a mikroekonomických aspektů konkurenceschopnosti. první. Brno: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky Ekonomicko-správní fakulta Masarykovy univerzity, 2008, p. 172-207, 35 pp. ESF-14/08-02/58. ISBN 978-80-210-4787-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Konkurenceschopnost podniku a vztahy se zákazníkem
Name in Czech Konkurenceschopnost podniku a vztahy se zákazníkem
Name (in English) Corporate competitiveness and relaltionships with customer
Authors KLAPALOVÁ, Alena (203 Czech Republic, guarantor).
Edition první. Brno, Analýza regionálních a mikroekonomických aspektů konkurenceschopnosti, p. 172-207, 35 pp. ESF-14/08-02/58, 2008.
Publisher Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky Ekonomicko-správní fakulta Masarykovy univerzity
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/08:00027334
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-210-4787-7
Keywords in English Customer customer relationship competitiveness
Tags Customer customer relationship competitiveness
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D., učo 1126. Changed: 9/4/2010 15:42.
Abstract
Stať je zaměřena na představení některých dílčích výsledků empirického šetření Centra výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky týkajících se vybraných parametrů z oblasti vztahu podniků se zákazníky. Získaná data byla analyzována v rámci pěti shluků rozdělujících podniky podle finanční výkonnosti za roky 2001 až 2006 do pěti shluků a ukazují tak, která z faktorů, jenž byly zahrnuty v empirickém šetření, mohou být označeny jako faktory konkurenceschopnosti.
Abstract (in English)
The chapter is aimed at the presentation of some partial results of The Research Centre of the Czech Republic Economy Competitiveness concerning selected parameters from the area of companies relations with customers. Acquired data were analysed in the frame of five clusters dividing companies according financial performance for the period of 2001 to 2006 into five clusters and thus show, which of the factors included in empirical survey, can be assigned as factors of competitiveness.
Links
1M0524, research and development projectName: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre for the Competitiveness of the Czech Economy
PrintDisplayed: 27/4/2024 08:55