Detailed Information on Publication Record
2008
Conditions of workplace learning as perceived by employees in a Czech company
ŠIMBEROVÁ, ZuzanaBasic information
Original name
Conditions of workplace learning as perceived by employees in a Czech company
Name in Czech
Podmínky učení očima zaměstnanců českého podniku
Authors
Edition
Leeds, Education-line database, p. 1-10, 10 pp. 2008
Publisher
University of Leeds
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords in English
non-formal and informal learning; workplace learning; workplace learning; organizational culture and climate; learning environment
Tags
Tags
International impact
Změněno: 15/4/2010 16:10, Jana Neubertová
V originále
Workplace learning and in-company training represent important elements of further education and lifelong learning. It is a topic often discussed in recent decades. Although learning and competence development in the workplace including its conditions are often explored abroad, there are little to no resources nor information about in-company learning in the Czech Republic. Our study has been inspired by extensive research of learning environments (e.g. Ellström in Antonacopoulou, 2006, Evans et al., 2006, Rainbird et al., 2004, etc.) and we've focused on a deep and thorough analysis of the environment (psycho-social, material) of a large enterprise in relation to workplace learning. This report deals with the conditions of learning in the workplace as employees perceive them. It makes part of the author's doctoral thesis and presents basic outcomes.
In Czech
Učení a vzdělávání v podniku tvoří významnou součást dalšího vzdělávání a potažmo celoživotního učení. V zahraničí je učení a rozvoj kompetencí včetně jejich podmínek předmětem výzkumů, u nás však je zdrojů a informací velmi málo. Tento výzkum byl inspirován mnoha výzkumy učebního prostředí (př. Ellström in Antonacopoulou, 2006, Evans et al., 2006, Rainbird et al., 2004 atd.) a zaměřuje se na analýzu prostředí v souvislosti s učením v podniku. Příspěvek je součástí disertační práce autorky a představuje základní výsledky.