D 2008

Conditions of workplace learning as perceived by employees in a Czech company

ŠIMBEROVÁ, Zuzana

Basic information

Original name

Conditions of workplace learning as perceived by employees in a Czech company

Name in Czech

Podmínky učení očima zaměstnanců českého podniku

Edition

Leeds, Education-line database, p. 1-10, 10 pp. 2008

Publisher

University of Leeds

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords in English

non-formal and informal learning; workplace learning; workplace learning; organizational culture and climate; learning environment

Tags

International impact
Změněno: 15/4/2010 16:10, Jana Neubertová

Abstract

V originále

Workplace learning and in-company training represent important elements of further education and lifelong learning. It is a topic often discussed in recent decades. Although learning and competence development in the workplace including its conditions are often explored abroad, there are little to no resources nor information about in-company learning in the Czech Republic. Our study has been inspired by extensive research of learning environments (e.g. Ellström in Antonacopoulou, 2006, Evans et al., 2006, Rainbird et al., 2004, etc.) and we've focused on a deep and thorough analysis of the environment (psycho-social, material) of a large enterprise in relation to workplace learning. This report deals with the conditions of learning in the workplace as employees perceive them. It makes part of the author's doctoral thesis and presents basic outcomes.

In Czech

Učení a vzdělávání v podniku tvoří významnou součást dalšího vzdělávání a potažmo celoživotního učení. V zahraničí je učení a rozvoj kompetencí včetně jejich podmínek předmětem výzkumů, u nás však je zdrojů a informací velmi málo. Tento výzkum byl inspirován mnoha výzkumy učebního prostředí (př. Ellström in Antonacopoulou, 2006, Evans et al., 2006, Rainbird et al., 2004 atd.) a zaměřuje se na analýzu prostředí v souvislosti s učením v podniku. Příspěvek je součástí disertační práce autorky a představuje základní výsledky.