D 2008

Učitel, nadaný žák a jejich komunikace

PROCHÁZKOVÁ, Lenka, Marie HAVELKOVÁ and Petr KACHLÍK

Basic information

Original name

Učitel, nadaný žák a jejich komunikace

Name in Czech

Učitel, nadaný žák a jejich komunikace

Name (in English)

Teacher, talented pupil and their communication

Authors

PROCHÁZKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor), Marie HAVELKOVÁ (203 Czech Republic) and Petr KACHLÍK (203 Czech Republic)

Edition

1. vyd. Brno, UČITEL A NADANÝ ŽÁK. p. 158 - 172, 15 pp. 2008

Publisher

MSD s.r.o. Brno

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00027377

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7392-054-8

Keywords in English

Abilities - communication - talent - Framework educational programme - school - teacher - pupil

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 13/1/2009 17:46, PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D.

Abstract

V originále

Problematikou komunikativních kompetencí u žáků rozumově nadaných a žáků běžné populace se zabývala výzkumná sonda, která byla realizována v letošním roce na PdF MU. Respondenty této sondy byli učitelé základních škol v Jihomoravském kraji, kteří učí rozumově nadané děti, diagnostikované v pedagogicko-psychologické poradně. V příspěvku jsou prezentovány výsledky výzkumu zaměřeného na možnosti rozvoje komunikativních kompetencí, které jsou nadaným žákům nabízeny učitelem v souvislosti s náplní požadavků Rámcově vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.

In English

The research sound carried out this year in Faculty of Education, MU, analysed the problems of communication abilities of intellectually talented pupils and pupils coming from common population. Respondents of the research sound were the primary school teachers from the South Moravia Region who teach talented pupils diagnosed from educational-psychological advisory centre. The contribution presents results of the research aimed to development possibilities of communication abilities that teachers offer to students in connection with demands of Framework educational programme for primary education.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education