Detailed Information on Publication Record
2008
Raná výuka cizích jazyků v České republice na přelomu 20. a 21. století
NAJVAR, PetrBasic information
Original name
Raná výuka cizích jazyků v České republice na přelomu 20. a 21. století
Name (in English)
Teaching Foreign Languges to Young Learners in the Czech Republic at the Turn of the 20th Century
Authors
NAJVAR, Petr (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Pedagogická orientace, 2008, 1211-4669
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00027378
Organization unit
Faculty of Education
Keywords in English
EFL; young learners; primary education
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 13/1/2009 14:58, doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D.
V originále
Tato studie se věnuje problematice výuky cizího jazyka v primárním a preprimárním vzdělávání. Nabízí přehled zahraničních pohledů na dané téma zejména ve vztahu ke konceptu kritického období. Ve druhé části příspěvku autor zpravuje o cílech, designu, metodách a vybraných výsledcích empirického šetření, které provedl ve školním roce 2005/06 a které zkoumalo ozvěnu rané výuky anglického jazyka u žáků osmých tříd základní školy.
In English
This paper deals with the topic of teaching foreign languages to young learners. Various research approaches and findings are discussed, especially those based on the concept of critical period. the paper also introduces the aims, design, methods and selected results of a study that was carried out by the author in the 2005/06 school year. The study examined the effects of early foreign language instruction upon the achievement of grade 8 pupils.
Links
LC06046, research and development project |
|