Detailed Information on Publication Record
2008
Internetová prezentace školy jako zrcadlo jejího sociálního prostředí
MAREŠ, Jan and Josef LUKASBasic information
Original name
Internetová prezentace školy jako zrcadlo jejího sociálního prostředí
Name (in English)
School website as an idicator of the school social environment
Authors
MAREŠ, Jan (203 Czech Republic) and Josef LUKAS (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
XVI celostátní konference ČAPV: Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. 2008
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14230/08:00027384
Organization unit
Faculty of Social Studies
Keywords in English
school; internet; school website; school webiste analysis; changes in shool presentations 2005-2008; communication; school social climate
Tags
Změněno: 15/6/2009 14:26, Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
V originále
Výzkumná studie navazuje na výsledky analýzy internetových prezentací českých základních škol na základě 20 formálních i obsahových kritérií provedené v roce 2005. K původnímu vzorku 205 náhodně vybraných internetových prezentací základních škol se vracíme po třech letech a snažíme se postihnout nalezené změny. Internetová prezentace školy je zde opět představována jako nástroj komunikace školy tj. samotných aktérů edukačního procesu, i jako odraz vnitřního sociálního prostředí školy, tj. jako jeden z možných indikátorů sociálního klimatu školy.
In English
A research study shows changes and trends at czech basic shool web presentation. The analysis is based on comprison of data collection at 2005 and 2008 yrs on randoly selected sample of 205 basic school webistes. Outputs of our analysis are based on 20 criterias (its design, authors, structure, goals etc.). Results of our study shows a school web presentation as one of possible indicators of school climate.
Links
MSM0021622406, plan (intention) |
|