MORNSTEIN, Vojtěch, Carmel J. CARUANA, Daniel VLK, Jiřina ŠKORPÍKOVÁ, Lenka FORÝTKOVÁ and Pavel GREC. Výuka lékařské biofyziky pro zdravotnické profese v budoucnosti. Co bychom měli učit? (Biomedical physics education for healthcare professionals of the future. What should we teach?). Lékař a technika. Praha: ČLS JEP, 2008, vol. 2008, No 1, p. 22-29. ISSN 0301-5491.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výuka lékařské biofyziky pro zdravotnické profese v budoucnosti. Co bychom měli učit?
Name (in English) Biomedical physics education for healthcare professionals of the future. What should we teach?
Authors MORNSTEIN, Vojtěch (203 Czech Republic, guarantor), Carmel J. CARUANA (470 Malta), Daniel VLK (203 Czech Republic), Jiřina ŠKORPÍKOVÁ (203 Czech Republic), Lenka FORÝTKOVÁ (203 Czech Republic) and Pavel GREC (203 Czech Republic).
Edition Lékař a technika, Praha, ČLS JEP, 2008, 0301-5491.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 10610 Biophysics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14110/08:00034566
Organization unit Faculty of Medicine
Keywords in English SWOT;biophysics;biomedical physics;biomedical engineering;medical device;education;curricula;core competence
Tags biomedical engineering, biomedical physics, biophysics, core competence, curricula, Education, medical device, SWOT
Changed by Changed by: MUDr. Pavel Grec, CSc., učo 2421. Changed: 14/1/2009 08:31.
Abstract
Článek popisuje obsah základní jednotky lékařské biofyziky pro multiprofesní skupiny studentů zdravotnických oborů. Poskytuje strukturovaný rámec pro rozvoj sylabů harmonizovaných v evropském měřítku, který umožňuje lokální variabilitu. Rozsah a úroveň obsahu jsou nastaveny tak, aby byly dostatečné pro profese méně závislé na přístrojové technice a sloužily i jako odrazový můstek pro specifické obsahové bloky pro ty profese, které jsou více přístrojově orientovány. Tato sdílená znalost by měla v oblasti přístrojové techniky umožňovat vzájemné porozumění mezi zdravotnickými profesními skupinami.
Abstract (in English)
This article describes a content inventory for a foundational biomedical device physics study unit for multi-professional healthcare student groups. The inventory provides a framework which is structured enough to guide curriculum development in a harmonized manner on a European scale whilst still allowing for desired national and local variations. The quantity and level of content is designed to be sufficient for the less device-intensive professions whilst also serving as a springboard for subsequent more specialized profession-specific units for those professions which use devices more extensively. This shared knowledge base will facilitate communication regarding medical devices between the various professions practicing within the healthcare system.
PrintDisplayed: 25/4/2024 22:55