Detailed Information on Publication Record
2008
Výuka lékařské biofyziky pro zdravotnické profese v budoucnosti. Co bychom měli učit?
MORNSTEIN, Vojtěch, Carmel J. CARUANA, Daniel VLK, Jiřina ŠKORPÍKOVÁ, Lenka FORÝTKOVÁ et. al.Basic information
Original name
Výuka lékařské biofyziky pro zdravotnické profese v budoucnosti. Co bychom měli učit?
Name (in English)
Biomedical physics education for healthcare professionals of the future. What should we teach?
Authors
MORNSTEIN, Vojtěch (203 Czech Republic, guarantor), Carmel J. CARUANA (470 Malta), Daniel VLK (203 Czech Republic), Jiřina ŠKORPÍKOVÁ (203 Czech Republic), Lenka FORÝTKOVÁ (203 Czech Republic) and Pavel GREC (203 Czech Republic)
Edition
Lékař a technika, Praha, ČLS JEP, 2008, 0301-5491
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
10610 Biophysics
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14110/08:00034566
Organization unit
Faculty of Medicine
Keywords in English
SWOT;biophysics;biomedical physics;biomedical engineering;medical device;education;curricula;core competence
Tags
Změněno: 14/1/2009 08:31, MUDr. Pavel Grec, CSc.
V originále
Článek popisuje obsah základní jednotky lékařské biofyziky pro multiprofesní skupiny studentů zdravotnických oborů. Poskytuje strukturovaný rámec pro rozvoj sylabů harmonizovaných v evropském měřítku, který umožňuje lokální variabilitu. Rozsah a úroveň obsahu jsou nastaveny tak, aby byly dostatečné pro profese méně závislé na přístrojové technice a sloužily i jako odrazový můstek pro specifické obsahové bloky pro ty profese, které jsou více přístrojově orientovány. Tato sdílená znalost by měla v oblasti přístrojové techniky umožňovat vzájemné porozumění mezi zdravotnickými profesními skupinami.
In English
This article describes a content inventory for a foundational biomedical device physics study unit for multi-professional healthcare student groups. The inventory provides a framework which is structured enough to guide curriculum development in a harmonized manner on a European scale whilst still allowing for desired national and local variations. The quantity and level of content is designed to be sufficient for the less device-intensive professions whilst also serving as a springboard for subsequent more specialized profession-specific units for those professions which use devices more extensively. This shared knowledge base will facilitate communication regarding medical devices between the various professions practicing within the healthcare system.