Detailed Information on Publication Record
2008
An Analysis of Health Education Curriculum as a Basis for Creation of School Educational Programmes
MUŽÍKOVÁ, LeonaBasic information
Original name
An Analysis of Health Education Curriculum as a Basis for Creation of School Educational Programmes
Name in Czech
Analýza kurikula výchovy ke zdraví jako východisko pro tvorbu školních vzdělávacích programů
Authors
Edition
1. vyd. Brno, ŘEHULKA,E.et al.:Contemporary Discourse on School and Health Investigation, p. 29-38, 10 pp. School and Health 21th. 2008
Publisher
MSD, s. r. o.
Other information
Language
English
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7392-041-8
Keywords in English
curriculum; health education; elementary school; school educational program
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 9/7/2009 09:20, doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc.
V originále
This contribution comes out from the content analysis of curriculum documents, programs and projects of health support and results of the questionnaire survey covering the group of more than 500 head teachers from the Czech elementary schools. The acquired information allows us to form a model of health education that can be a starting point in creation of school educational programs in the educational field Man and Health of General Educationl Program for elementary education. At the same time, author points out that there are limits and difficulties connected with creation of school educational plans in this field, specifically in the health education field of study. She emphasises a demand of openness of this model with respect to changing terms of realization in pedagogical practise.
In Czech
Sdělení vychází z obsahové analýzy kurikulárních dokumentů, programů a projektů podpory zdraví i výsledků dotazníkového šetření provedeného na souboru více než 500 ředitelů českých základních škol. Poznatky dovolují vytvořit model výchovy ke zdraví, který může být východiskem při tvorbě školních vzdělávacích programů ve vzdělávací oblasti Člověk a zdraví dle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Autorka současně upozorňuje na limity a úskalí při tvorbě školních vzdělávacích programů v této vzdělávací oblasti, resp. ve vzdělávacím oboru výchova ke zdraví. Zdůrazňuje potřebu otevřenosti modelu s ohledem na proměnlivé realizační podmínky v pedagogické praxi.
Links
MSM0021622421, plan (intention) |
|