MUŽÍKOVÁ, Leona. An Analysis of Health Education Curriculum as a Basis for Creation of School Educational Programmes. In ŘEHULKA,E.et al.:Contemporary Discourse on School and Health Investigation. 1st ed. Brno: MSD, s. r. o., 2008, p. 29-38. School and Health 21th. ISBN 978-80-7392-041-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name An Analysis of Health Education Curriculum as a Basis for Creation of School Educational Programmes
Name in Czech Analýza kurikula výchovy ke zdraví jako východisko pro tvorbu školních vzdělávacích programů
Authors MUŽÍKOVÁ, Leona.
Edition 1. vyd. Brno, ŘEHULKA,E.et al.:Contemporary Discourse on School and Health Investigation, p. 29-38, 10 pp. School and Health 21th. 2008.
Publisher MSD, s. r. o.
Other information
Original language English
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7392-041-8
Keywords in English curriculum; health education; elementary school; school educational program
Tags curriculum, Elementary school, health education, school educational program
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc., učo 549. Changed: 9/7/2009 09:20.
Abstract
This contribution comes out from the content analysis of curriculum documents, programs and projects of health support and results of the questionnaire survey covering the group of more than 500 head teachers from the Czech elementary schools. The acquired information allows us to form a model of health education that can be a starting point in creation of school educational programs in the educational field Man and Health of General Educationl Program for elementary education. At the same time, author points out that there are limits and difficulties connected with creation of school educational plans in this field, specifically in the health education field of study. She emphasises a demand of openness of this model with respect to changing terms of realization in pedagogical practise.
Abstract (in Czech)
Sdělení vychází z obsahové analýzy kurikulárních dokumentů, programů a projektů podpory zdraví i výsledků dotazníkového šetření provedeného na souboru více než 500 ředitelů českých základních škol. Poznatky dovolují vytvořit model výchovy ke zdraví, který může být východiskem při tvorbě školních vzdělávacích programů ve vzdělávací oblasti Člověk a zdraví dle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Autorka současně upozorňuje na limity a úskalí při tvorbě školních vzdělávacích programů v této vzdělávací oblasti, resp. ve vzdělávacím oboru výchova ke zdraví. Zdůrazňuje potřebu otevřenosti modelu s ohledem na proměnlivé realizační podmínky v pedagogické praxi.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 7/6/2024 12:17