Selbstreflexion beim Sprachenlernen mit Hilfe des Europäischen Fremdsprachenportfolios
BRYCHOVÁ, Alice. Selbstreflexion beim Sprachenlernen mit Hilfe des Europäischen Fremdsprachenportfolios (Self-reflection and foreign language learning). In Beiträge zu Sprache und Sprachen 6, ed. Pittner, Karin. 1st ed. Mnichov: Lincom Europa, 2008, p. 389-397. ISBN 978-3-89586-261-8. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Selbstreflexion beim Sprachenlernen mit Hilfe des Europäischen Fremdsprachenportfolios |
Name in Czech | Sebereflexe při cizojazyčném učení pomocí Evropského jazykového portfolia |
Name (in English) | Self-reflection and foreign language learning |
Authors | BRYCHOVÁ, Alice (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | 1. vyd. Mnichov, Beiträge zu Sprache und Sprachen 6, ed. Pittner, Karin, p. 389-397, 9 pp. 2008. |
Publisher | Lincom Europa |
Other information | |
---|---|
Original language | German |
Type of outcome | Chapter(s) of a specialized book |
Field of Study | 60200 6.2 Languages and Literature |
Country of publisher | Germany |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/08:00051099 |
Organization unit | Faculty of Education |
ISBN | 978-3-89586-261-8 |
Keywords in English | self-reflection; European language portfolio |
Tags | European language portfolio, self-reflection |
Tags | International impact, Reviewed |
Changed by | Changed by: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Changed: 27/3/2012 12:04. |
Abstract |
---|
Das selbstorganisierte Lernen mit dem Europäischen Sprachenportfolio ist eine Möglichkeit notwendige Verhaltensweisen bei den Lernern zu entwickeln, vor allem dann, wenn sie vorher nur autoritären und deklarativ orientierten Unterricht kennen gelernt haben.Im Text werden Ergebnisse einer Untersuchung präsentiert, die die Fähigkeit der Studierenden sich anhand von Kann-Beschreibungen des ESP selbst einzuschätzen, gemessen hat. |
Abstract (in Czech) |
---|
Učení se s využitím Evropského jazykového portfolia má seberugulativní charakter a představuje možnost, jak rozvíjet u žáků a studentů žádoucí dovednosti , které vedou k autonomnímu učení. Zvláště je důležité u žáků, kteří před tím zažili pouze autoritativní a deklarativně orientovanou výuku. V textu jsou prezentovány výsledku výzkumného šetření, které se zabývalo schopností sebehodnocení studentů na podkladě deskriptorů EJP. |
Abstract (in English) |
---|
The learning with the European language portfolio cann help to develop the skills for self-organisation and an autonomy in learning. It is especially important by learners, which have by then experienced an autoritativ and declarativ education.The text presents the results of the research, which dealt with students' ability to self-assessment on the basis of the EJP. |
PrintDisplayed: 20/7/2024 23:53