2008
SUPO MU
KOHOUTKOVÁ, Jana a Petr VÝMOLAZákladní údaje
Originální název
SUPO MU
Název česky
SUPO MU
Název anglicky
MU SUPO
Autoři
KOHOUTKOVÁ, Jana a Petr VÝMOLA
Vydání
2008. vyd. Brno, Sborník DATAKON 2008, od s. 236-244, 9 s. 2008
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
20206 Computer hardware and architecture
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Ústav výpočetní techniky
ISBN
978-80-7355-081-3
Klíčová slova anglicky
Claim; payment; bail; accounting; operational records; settling; XML communication protocol
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 5. 4. 2011 23:08, RNDr. Jana Kohoutková, Ph.D.
V originále
Systém SUPO je určen pro hromadné a automatizované uhrazování pohledávek za různé placené služby, poskytované organizací jednotlivým na ní působícím osobám-klientům. Službami jsou tu míněny zejména opakující se služby typu ubytování, stravování, tisku a kopírování nebo soukromých telefonních hovorů, hrazené zpětně nebo z předem složené zálohy. Systém je implementován na Masarykově univerzitě a na vysokých školách ČR je dosud ojedinělý. Jádrem systému jsou klientské účty, na nichž jsou shromažďovány jednak pohledávky a kauce, a dále platby, z nichž jsou pohledávky a kauce uhrazovány - plně či částečně, v pořadí podle data splatnosti. Pohledávky a kauce jsou do SUPO předávány z externích systémů vykonávajících správu poskytování jednotlivých druhů služeb. Platby lze provádět bezhotovostně nebo hotovostně, řízeny jsou buď klientem nebo systémem a jsou adresovány na klientské účty. Systém je implementován v rámci intranetu organizace a v maximální míře je provozován automaticky, resp. obsluhován samotnými klienty. Provoz podléhá centrální provozní směrnici a podporu mu poskytuje centrální provozní útvar. Z pohledu účetnictví představuje SUPO operativní evidenci ekonomického informačního systému organizace.
Anglicky
The SUPO system is designed for mass automatic settlement of claims for various paid services, provided by an organization to individual clients in this organization. By services we mean namely repeated services like accommodation, alimentation, print and copy services or private phone calls, paid retroactively or from beforehand deposited advance payments. The system is implemented at Masaryk University and is unequalled on universities in the Czech Republic. The system's core is created from clients' accounts, where claims and bails are collected as well as payments, which serve to settle said claims and bails - fully or partially, ordered by their maturity. Claims and bails are passed to SUPO from external systems administering particular services. Payments can be cash or cashless, operated by client or by the system, and are addressed to client accounts. The system is implemented within the organization's intranet and is operated automatically (or serviced by clients) as much as possible. The operation underlies the central operative bylaw and is supported by central operative subdivision. From the accountant's view the system represents operative evidence to the organization's economic information system.
Návaznosti
ROZV/C25/2008, interní kód MU |
|