B 2008

Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností

KLENKOVÁ, Jiřina

Basic information

Original name

Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností

Name in Czech

Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností

Name (in English)

Education of Pupils with Impaired Communication Ability

Authors

KLENKOVÁ, Jiřina (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, 327 pp. 2008

Publisher

MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00027432

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-168-3

Keywords in English

Framework Educational Programme for Primary Education; pupil; pupil with disability; communication; communication competences; impaired communication ability; pupil with impaired communication ability; special educational needs.

Tags

Reviewed
Změněno: 24/3/2010 15:51, Mgr. et Mgr. Vlastimil Sochor

Abstract

V originále

Monografie Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností představuje jeden z výstupů činnosti výzkumných pracovníků Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ve druhém roce realizace výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (MSM 0021622443). Monografie je rozdělena do šesti tematických okruhů, které řeší problematiku vytváření komunikačních kompetencí u žáků, u nichž se projevuje narušení komunikačních schopností v období základního vzdělávání.

In English

The book Education of Pupils with Impaired Communication Ability is one of the outcomes of the second year of intensive work of researchers at the Faculty of Education of Masaryk University on the research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education (MSM 0021622443). The presented book is divided to six units, which deal with the issues of communication competence development in students with impaired communication abilities during primary education.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education