Detailed Information on Publication Record
2008
Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností
KLENKOVÁ, JiřinaBasic information
Original name
Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností
Name in Czech
Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností
Name (in English)
Education of Pupils with Impaired Communication Ability
Authors
KLENKOVÁ, Jiřina (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, 327 pp. 2008
Publisher
MU
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00027432
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-168-3
Keywords in English
Framework Educational Programme for Primary Education; pupil; pupil with disability; communication; communication competences; impaired communication ability; pupil with impaired communication ability; special educational needs.
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 24/3/2010 15:51, Mgr. et Mgr. Vlastimil Sochor
V originále
Monografie Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností představuje jeden z výstupů činnosti výzkumných pracovníků Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ve druhém roce realizace výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (MSM 0021622443). Monografie je rozdělena do šesti tematických okruhů, které řeší problematiku vytváření komunikačních kompetencí u žáků, u nichž se projevuje narušení komunikačních schopností v období základního vzdělávání.
In English
The book Education of Pupils with Impaired Communication Ability is one of the outcomes of the second year of intensive work of researchers at the Faculty of Education of Masaryk University on the research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education (MSM 0021622443). The presented book is divided to six units, which deal with the issues of communication competence development in students with impaired communication abilities during primary education.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|