Detailed Information on Publication Record
2008
Analýza výskytu narušené komunikační schopnosti u žáků na 1. stupni základních škol v Jihomoravském kraji
KLENKOVÁ, JiřinaBasic information
Original name
Analýza výskytu narušené komunikační schopnosti u žáků na 1. stupni základních škol v Jihomoravském kraji
Name in Czech
Analýza výskytu narušené komunikační schopnosti u žáků na 1. stupni základních škol v Jihomoravském kraji
Name (in English)
Analysis of Occurence of Impaired Communication Abilities in Primary School Pupils in the of South Moravian Region
Authors
KLENKOVÁ, Jiřina (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability. 14 pp. 1. 2008
Publisher
MU
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00027436
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-168-3
Keywords in English
communication competences; impaired communication abilities; special educational needs; categories of impaired communication abilities; speech therapy; intervention.
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 8/3/2010 09:14, doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
V originále
Je prezentován výzkum, který byl realizován na základních školách v Jihomoravském kraji v roce 2007. Výzkumný tým si vytýčil několik cílů - analyzovat výskyt narušené komunikační schopnosti u s žáků a zjistit druh narušení komunikace. Dále byly analyzovány projevy v komunikačních schopnostech žáků, které se odrážejí ve vzdělávacím procesu, byly zjišťovány kompetence učitelů 1. stupně základních škol ke vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností.
In English
The article presents a research carried out in 1st to 5 th grades of primary schools in the South Moravian Region in the year 2007. The research team formed several goals, to analyze the occurence of impaired communication abilities in pupils and to determine the category of impaired communication abilities. Furthermore, to analyze the manifestations in communication abilities of pupils, which are reflected in the educational process, and determining the competences of teachers of 1st to 5th grades of primary schools to educate pupils with disturbed communication abilities.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|