KLENKOVÁ, Jiřina. Analýza výskytu narušené komunikační schopnosti u žáků na 1. stupni základních škol v Jihomoravském kraji (Analysis of Occurence of Impaired Communication Abilities in Primary School Pupils in the of South Moravian Region). In KLENKOVÁ, Jiřina. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability. Brno: MU, 2008, 14 pp. 1. ISBN 978-80-7315-168-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Analýza výskytu narušené komunikační schopnosti u žáků na 1. stupni základních škol v Jihomoravském kraji
Name in Czech Analýza výskytu narušené komunikační schopnosti u žáků na 1. stupni základních škol v Jihomoravském kraji
Name (in English) Analysis of Occurence of Impaired Communication Abilities in Primary School Pupils in the of South Moravian Region
Authors KLENKOVÁ, Jiřina (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability. 14 pp. 1. 2008.
Publisher MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00027436
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-168-3
Keywords in English communication competences; impaired communication abilities; special educational needs; categories of impaired communication abilities; speech therapy; intervention.
Tags communication competences, impaired communication abilities, intervention., special educational needs, speech therapy
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D., učo 1372. Changed: 8/3/2010 09:14.
Abstract
Je prezentován výzkum, který byl realizován na základních školách v Jihomoravském kraji v roce 2007. Výzkumný tým si vytýčil několik cílů - analyzovat výskyt narušené komunikační schopnosti u s žáků a zjistit druh narušení komunikace. Dále byly analyzovány projevy v komunikačních schopnostech žáků, které se odrážejí ve vzdělávacím procesu, byly zjišťovány kompetence učitelů 1. stupně základních škol ke vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností.
Abstract (in English)
The article presents a research carried out in 1st to 5 th grades of primary schools in the South Moravian Region in the year 2007. The research team formed several goals, to analyze the occurence of impaired communication abilities in pupils and to determine the category of impaired communication abilities. Furthermore, to analyze the manifestations in communication abilities of pupils, which are reflected in the educational process, and determining the competences of teachers of 1st to 5th grades of primary schools to educate pupils with disturbed communication abilities.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 28/5/2024 19:57