C 2008

Vzdělávání žáků s dysfázií v základní škole

KLENKOVÁ, Jiřina

Basic information

Original name

Vzdělávání žáků s dysfázií v základní škole

Name in Czech

Vzdělávání žáků s dysfázií v základní škole

Name (in English)

Education of Pupils with Dysphasia at the Primary School

Authors

KLENKOVÁ, Jiřina (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability, 11 pp. pedagogická literatura, 2008

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00027437

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-168-3

Keywords in English

communication; communication competences; impaired communication abilities; dysphasia; specific language impairment; central auditory processing disorders; children with developmental speech disorders; speech-language intervention.

Tags

Reviewed
Změněno: 8/3/2010 09:10, doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek se zabývá specificky narušeným vývojem řeči u dětí a jejich vzděláváním v základní škole. Prezentuje současné poznatky o dysfázii, její etiologii, symptomatologii, možnostech diagnostiky i edukace žáků. U jedinců s dysfázií jsou narušeny nejen řečové schopnosti, ale deficity se projevují v mnoha oblastech vývoje. Je narušen vývoj celé osobnosti.

In English

This article focuses on specific language impairment of the children and education of the children at primary school. The article presents up-to-date information on dysphasia, etiology and symptomatology of dysphasia, possibilities of diagnostics and education of pupils. There are not only communication ability disturbance, but also deficit manifests to another areas of development occuring with people with dysphasia. The development of the whole personality is disturbed.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education