V originále
Tělesná výchova je v aktuálních vzdělávacích dokumentech představena jako součást vzdělávání žáků v oblasti podpory zdraví. Je otázkou, zda samotní učitelé tuto deklarovanou koncepci zohledňují při realizaci svého pojetí tělesné výchovy. Šetření tématicky navazuje na výzkum autora z roku 2007, kdy se učitelé vyjadřovali k poslání tělesné výchovy, tedy jejich vnímání úlohy a cílů tělesné výchovy. Nyní jsme se zaměřili na oblast realizovaného kurikula. Sdělení vychází z jednoho zdroje šetření – dotazníku provedeném na dostupném výběrovém souboru učitelů prvního stupně základní školy (N= 519). Závěry referátu poskytnou cenné informace o stavu tělesné výchovy na 1. stupni základní školy zejména po plánované konfrontaci výsledků s paralelním šetřením, kdy respondenty nebyli učitelé, ale žáci
In English
The physical education in current educational documents is introduced as a part of education of students in the field health support. It may be in question if teachers themselves see this conception when carrying out their own conception of physical education. The investigation topically follows up with the author’s research from the year 2007 when teachers themselves commented on perception of function and objectives of physical education. Now we focused on the field of realized curriculum. The message comes from one source of research which is a questionnaire completed with selected primary school teachers (N=519). The conclusions of this report offer valuable information about situation of physical education at primary school, especially in comparison with the results of a parallel research when respondents were not teachers but students.