Komunikační kompetence a narušená komunikační schopnost u žáků na 1. stupni základních škol
Název česky
Komunikační kompetence a narušená komunikační schopnost u žáků na 1. stupni základních škol
Název anglicky
Communication Competences and Impaired Communication Abilities of Pupils at 1st to 5th grade of Primary Schools
Autoři
BOČKOVÁ, Barbora (203 Česká republika, domácí), Ilona BYTEŠNÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Radka HORÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Jiřina KLENKOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability, 5 s. pedagogická literatura, 2008
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00027438
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-168-3
Klíčová slova anglicky
Framework Educational Programme for Primary Education; communication; communication competences; impaired communication abilities; hearing impairment; speech therapy
Příspěvek se týká problematiky žáků 1. stupně základní školy, u nichž se vyskytuje narušení komunikační schopnosti. Je analýzou problematiky pro připravovaný výzkum, které se týká narušené komunikační schopnosti a výskytu sluchového postižení u žáka základní školy. Přípravovaný výzkum vychází z výsledků šetření, jehož hlavním cílem byla analýza problematiky komunikačních kompetencí dětí předškolního věku v mateřských školách v Jihomoravském kraji, včetně profesní připravenosti předškolních pedagogů pro práci s dětmi této věkové kategorie.
Anglicky
This article focuses on first grade pupils with impaired communication abilities. The text is an analysis of this topic for an upcoming research in impaired communication ability and occurence of hearing impairment in primary school pupils. The research builds on results of research in communication competences of pre-school children in kindergardens in South Moravian Region. This research also includes an evaluation of competences of preschool teachers for work with pre-school children with impaired communication abilities.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání