C 2008

Komunikační kompetence a narušená komunikační schopnost u žáků na 1. stupni základních škol

BOČKOVÁ, Barbora, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ and Jiřina KLENKOVÁ

Basic information

Original name

Komunikační kompetence a narušená komunikační schopnost u žáků na 1. stupni základních škol

Name in Czech

Komunikační kompetence a narušená komunikační schopnost u žáků na 1. stupni základních škol

Name (in English)

Communication Competences and Impaired Communication Abilities of Pupils at 1st to 5th grade of Primary Schools

Authors

BOČKOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ilona BYTEŠNÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Radka HORÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jiřina KLENKOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability, 5 pp. pedagogická literatura, 2008

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00027438

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-168-3

Keywords in English

Framework Educational Programme for Primary Education; communication; communication competences; impaired communication abilities; hearing impairment; speech therapy

Tags

communication, communication competences, hearing impairment, impaired communication abilities, speech therapy

Tags

Reviewed
Změněno: 8/3/2011 17:39, doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Příspěvek se týká problematiky žáků 1. stupně základní školy, u nichž se vyskytuje narušení komunikační schopnosti. Je analýzou problematiky pro připravovaný výzkum, které se týká narušené komunikační schopnosti a výskytu sluchového postižení u žáka základní školy. Přípravovaný výzkum vychází z výsledků šetření, jehož hlavním cílem byla analýza problematiky komunikačních kompetencí dětí předškolního věku v mateřských školách v Jihomoravském kraji, včetně profesní připravenosti předškolních pedagogů pro práci s dětmi této věkové kategorie.

In English

This article focuses on first grade pupils with impaired communication abilities. The text is an analysis of this topic for an upcoming research in impaired communication ability and occurence of hearing impairment in primary school pupils. The research builds on results of research in communication competences of pre-school children in kindergardens in South Moravian Region. This research also includes an evaluation of competences of preschool teachers for work with pre-school children with impaired communication abilities.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
Displayed: 15/11/2024 01:56