Detailed Information on Publication Record
2008
Reforma české školy v návaznosti na předcházení a řešení problémů v chování dětí
ČECH, TomášBasic information
Original name
Reforma české školy v návaznosti na předcházení a řešení problémů v chování dětí
Name in Czech
Reforma české školy v návaznosti na předcházení a řešení problémů v chování dětí
Name (in English)
Reform of the Czech schools and intervention to children behaviour problems
Authors
ČECH, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Brno, Franiok, P.; Knotová, D. (ed.) Učitel a žák v současné škole, p. 316-324, 9 pp. 2008
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00027442
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-4752-5
Keywords in English
School; social school environment; reform of the Czech schools; special needs assitance; social educationalist; Global educational program for elementary schools
Tags
Reviewed
Změněno: 15/1/2009 19:21, doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá aktuální analýzou situace v českých základních školách v návaznosti na předcházení a řešení problémového chování dětí. Vychází z přístupu a konkrétních poznatků realizace preventivních aktivit, kompetentnosti odborných pracovníků (školního metodika prevence, výchovného poradce ad.) a hledá možný prostor ke zlepšení určitých nedostatků. Zásadním krokem, mj. i ve vztahu k prevenci rizikového chování, se jeví reforma českého školství a zavádění Rámcového vzdělávacího programu do škol. Důležité jsou rovněž prvotní zkušenosti z výuky podle aktuálně vytvořených školních vzdělávacích programů, a to s ohledem na možnou implementaci témat prevence nežádoucího chování dětí prostřednictvím vzdělávacích konkrétních oblastí a průřezových témat.
In English
The article deals with actual problems of helping schools provide special needs assistance to children from socially disadvantaged environments. It contains information about a variety of social disadvantages and outlines employing social educationalist techniques as a solution to such problems in basic schools.
Links
MSM0021622421, plan (intention) |
|