D 2008

Proces osvojování jazyka u dětí s poruchami autistického spektra.

BAZALOVÁ, Barbora

Basic information

Original name

Proces osvojování jazyka u dětí s poruchami autistického spektra.

Name (in English)

The Process of Language Acquisition in Children with Autism Spectrum Disorder.

Authors

BAZALOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, zdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, p. 19 - 29, 143 pp. 2008

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00027446

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-167-6

Keywords in English

special educational needs; Framework Educational Programme for Basic Education; inclusive education; integrative education; Autism Spectrum Disorder; language

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 15/2/2016 23:04, doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.

Abstract

V originále

Tento příspěvek se zaměřuje na osvojování jazyka u dětí s poruchami autistického spektra. V první části je popsána komunikace této specifické skupiny dětí, další část je zaměřena na jejich řeč v některých jazykových rovinách. Dále je popsána metoda intermodálního preferenčního sledování (IPL). Jsou zmíněny výzkumy zahraničních odborníků. V poslední části je popsána regrese osvojeného jazyka u jednotlivých poruch. Jsou uvedeny odkazy na převážně zahraniční literární zdroje.

In English

This article focuses on language acquisition in children with autism spectrum disorder. In its first part, communication of children from this specific group is described. The next part focuses on their speech in some language areas such as pragmatics, syntax, phonology. Intermodal Preferential Looking (IPL) is described. Research completed by some experts from abroad is mentioned. The way that previously acquired language regresses in specific diseases and disorders is described. There are references, mainly from abroad, at the end of this paper.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education