B 2008

Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II.

BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ

Basic information

Original name

Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II.

Name in Czech

Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II.

Name (in English)

Education of Pupils with Special educational Needs II.

Authors

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic) and Marie VÍTKOVÁ (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Brno, 369 pp. Edice pedagogické literatury, 2008

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00042272

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-170-6

Keywords (in Czech)

žák se speciálními vzdělávacími potřebami základní škola rámcový vzdělávací program

Keywords in English

pupil special educational needs Framework Educational Programme for Basic Education inclusive integrative education inclusive didactics research team

Tags

Reviewed
Změněno: 7/9/2010 12:10, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Abstract

V originále

V odborné knize je prezentován Výzkumný záměr (MSM0021622443) Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, jehož řešitelem je prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. a výzkumné týmy určené k jeho realizaci. Výzkumný záměr (VZ) je koncipován jako výzkum aplikovaný, dlouhodobý a intenzivní. Z metodologického hlediska se jedná o dvě dimenze (strategie)řešení problému, o metodologickou dimenz monografickou a statistickou. V rámci monografické procedury je výzkum řešen jako kvalitativní a výsledkem bude vytvoření epistémé pro empirický výzkum. Vz je koncipován na období let 2007-2013. Předmětem bádání je systematická tvůrčí činnost v oblasti inkluze/integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do základní školy s důrazem na postupnou implementaci RVP ZV. Výstupy jsou prezentovány po etapách ve formě konferencí a publikační činnosti.

In English

The research proposal Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education (FEP BE) is the applied, long term, and intensive research. Form the methodological point of view, there are two main dimensions (strategies): the monographic one and the statistical one. The research will be carried out as the qualitative research within the momographic procedure, its result will be an episteme for the empirical research. This part of the research will be conducted according to the operationalisation goals of each research area. Proposals adn actions will be determined. This research project is proposed for the yeaars 2007-20013. The study is a systematic creative activity in the areas of inclusion/integration of students with special needs in basic school with the aim to gradually implement FEP BE. The research outcomes will be presented at conferences and in publications.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education